Liczba aktywnych klientów wirtualnych operatorów w Polsce wynosiła w tym czasie ok. 165 tysięcy osób. Jednak brak spektakularnych sukcesów nie przeszkadza kolejnym firmom w planowaniu startu.
Jak donosi "Rzeczpospolita", trudno w pełni oszacować ten segment rynku. Większość firm odmawia udostępnienia dokładnych danych na temat liczby swoich klientów. Problemów przysparza również interpretacja danych. Znany z kontrowersyjnych reklam Mobilking chwali się 150 tysiącami sprzedanych kart. Jednocześnie nie ujawnia informacji dotyczących aktywności swoich klientów.
Dziennik informuje również, że z sieci Carrefour Mova regularnie korzysta ok. 30 tysięcy klientów, mimo że operator sprzedał znacznie więcej kart. Również mBank twierdzi, że klienci korzystają z 1/3 zamówionych kart SIM .
Według cytowanych przez "Rzeczpospolitą" analityków poziom opłacalności zaczyna się dopiero przy około 100 tysiącach klientów. Możliwe jednak, że niebawem operatorzy wirtualni zyskają lepsze warunki do prowadzenia swoich biznesów. Udaje im się negocjować coraz lepsze warunki umów z operatorami infrastrukturalnymi.
Do wejścia na rynek operatorów wirtualnych szykują się jeszcze m.in. grupa Banku PKO, Allegro, Inea oraz Gadu-Gadu .