W najbliższych miesiącach Google zamierza wprowadzić system odsyłaczy do źródeł informacji. Jak wyjaśnia Josh Cohen, pełniący w Google News funkcję menedżera produktów biznesowych (Business Product Manager), "do tej pory Google często pokazywał kopie artykułów i zdjęć pochodzących z agencji prasowych zawierające wiele linków do różnych stron, które także publikowały te materiały. Dzięki porozumieniu z agencją epa na stronach Google'a zobaczymy odsyłacze prowadzące bezpośrednio do oryginalnych artykułów agencji".
Walter Grolimund - przewodniczący rady nadzorczej epa - podkreśla korzyści dla agencji: "Porozumienie ma dla agencji prasowych szczególne znaczenie, bowiem dzięki niemu agencje mogą być w klarowny sposób rozpoznawane jako autorzy publikowanych materiałów, co wiąże się też z określonym uznaniem. (...) Poza tym zyski z reklamy dzielone z serwisem Google News staną się dla agencji nowym źródłem dochodów".
Podobne do dzisiejszej umowy z wieloma dużymi międzynarodowymi agencjami prasowymi firma z Mountain View podpisała jeszcze w 2007 roku .
Czytaj więcej na technologie.gazeta.pl