NVIDIA PhysX będzie w PlayStation 3

NVIDIA ogłosiła podpisanie umowy licencyjnej z Sony Computer Entertainment na dostarczanie narzędzi oraz oprogramowania pośredniczącego dla konsoli PlayStation 3. W wyniku tej umowy binarna wersja pakietu NVIDIA PhysX SDK dostępna jest już teraz dla zarejestrowanych deweloperów PS3 do bezpłatnego pobrania i użytku w sieci SCEI Developer Network.

Na pakiet programistyczny NVIDIA PhysX (SDK) składa się w pełni funkcjonalny API i silnik fizyczny, zapewniający twórcom gier kontrolę nad zdarzeniami fizycznymi pomiędzy postaciami, a otoczeniem. NVIDIA PhysX nie tylko sprawia, że gry wyglądają bardziej realistycznie, ale udowadnia również jak bardzo porywające mogą być ich efekty fizyczne podczas rozgrywki . Środowisko staje się w pełni interaktywne, dzięki animacji takich elementów jak odłamki pękającego szkła, wybuchy pocisków czy drzewa uginające się pod podmuchami wiatru.

Zobacz galerię NVIDIA PhysX" w grze Mirror's Edge

To NVIDIA PhysX nadaje w Mirror's Edge oszałamiające poczucie ruchu...

- NVIDIA jest dumna z możliwości wsparcia PlayStation 3 jako oficjalny dostawca oprogramowania pośredniczącego - powiedział Tony Tamasi, Starszy Wiceprezes ds. Treści i technologii w firmie NVIDIA. - Gry projektowane dla PlayStation 3 przy użyciu technologii PhysX oferują bardziej realistyczne środowiska i niespotykany poziom interakcji pomiędzy bohaterami i pozostałymi obiektami występującymi w grze. Już teraz czekamy na nowe tytuły, które zmienią pojęcie realizmu wśród graczy nowej generacji.

NVIDIA PhysX będzie platformą do gier Electronic_Arts

PhysX SDK już do pobrania

Kod źródłowy PhysX SDK dla PS3 oraz wszystkich innych głównych platform dla gier jest dostępny do pobrania i licencjonowania bezpośrednio ze strony internetowej NVIDIA. Więcej informacji na temat zakupu licencji PhysX SDK można przeczytać na stronie NVIDIA .

Czytaj więcej na technologie.gazeta.pl

Technologia NVIDIA PhysX na wybiegu dla modelek