Technologia NVIDIA APEX ułatwia twórcom oprogramowania dodawanie do ich gier szczegółowych efektów fizycznych. Usprawnia też optymalizację rozgrywki przy tworzeniu treści dla wielu platform dzięki zastosowaniu prostej zasady: "stwórz raz - implementuj wielokrotnie ". W rezultacie APEX nie tylko pomaga deweloperom skrócić czas, który poświęcają na opracowanie nowych gier, ale pozwala również redukować koszty związane z tym procesem.
- Obserwując rosnące znaczenie fizyki w grach wierzymy, iż każda gra i każdy deweloper powinien być zaopatrzony w najlepsze narzędzia, by móc w pełni wykorzystać swoją kreatywność w tej dziedzinie - skomentował Tony Tamasi, starszy wiceprezes ds. treści i technologii w NVIDIA. Dzięki technologii NVIDIA PhysX i APEX ciężar działań w branży gier przesunięty został z programistów na artystów, czego skutkiem będzie, jak ufamy, nowy poziom wciągających bez reszty i super-realistycznych gier przyszłości.
Kolejnym kluczowym komponentem APEX jest obsługa nowych wtyczek, z których każda oferuje interfejs "wysokiego poziomu", umożliwiający artystom i projektantom poziomów wprowadzanie gotowych elementów fizycznych przy niewielkim zaangażowaniu programistów lub bez ich udziału. Firma NVIDIA zaprezentowała już trzy nowe moduły- moduł do tworzenia efektów zniszczeń, ubrań i roślinności - każdy wzbogacający gry w szereg dynamicznych funkcji gotowych do wykorzystania przy tworzeniu autorskich treści. Są one dostępne dla wszystkich najważniejszych platform dla graczy (PC, Xbox 360, PlayStation 3,Wii).
Bezpłatny zestaw narzędzi NVIDIA APEX dostępny będzie do pobrania dla licencjonowanych deweloperów NVIDIA PhysX.
NVIDIA PhysX będzie w Sony PlayStation 3
NVIDIA PhysX będzie w Nintendo Wii
Czytaj więcej na technologie.gazeta.pl