YouTube zagrożeniem dla MTV?

W ostatnim czasie młodzi ludzie chętniej oglądają teledyski na YouTube niż na MTV - dowodzą badania przeprowadzone przez brytyjskich naukowców.

57 proc. Brytyjczyków w wieku 15 - 24 lat ogląda muzyczne klipy w serwisie YouTube. Z kolei 56 proc. badanych z tej grupy wiekowej ogląda również MTV. Telewizja dominuję tylko w grupie dzieci w wieku 10 - 15 lat. Tylko co trzecie dziecko w tym wieku ogląda teledyski za pośrednictwem serwisu YouTube. - Muzyczne stacje telewizyjne powinny pomyśleć nad zmianą swojego profilu, aby lepiej dotrzeć do swoich widzów - komentuje wyniki szef zespołu badawczego Ian Bramley. Szef naukowców uważa, że telewizje muzyczne nie wiedzą kto tak naprawdę je ogląda.

Badania wykazały też, że połowa dorosłych kupuję płytę artysty jeśli wcześniej widzieli jego teledysk w serwisie YouTube. Jest to argument dla brytyjskich zwolenników swobodnego obrotu muzyki w sieci, którzy przeciwstawiają się działaniom Performing Rights Society. PRS jest brytyjskim odpowiednikiem ZAiKS-u, który domagał się usunięcia nieoficjalnie zamieszczonych teledysków. Niedawno podobne żądania wysunął ZAiKS, który zażądał też tantiem od należącego do Google serwisu. Google jak na razie nie uległo żądaniom obydwu instytucji.

Badania zostały przeprowadzone w marcu przez pracownię Ipsos MediaCT. Przebadano grupę 1500 osób zamieszkujących różne obszary Wielkiej Brytanii.

Śledź temat na bieżąco na technologie.gazeta.pl