Rozwiązanie to stanowi najszybszy silnik graficzny dla produkcji telewizyjnej, oferowany na platformie wykorzystującej komputery PC. NVIDIA Quadro pozwala profesjonalistom na emitowanie wysokiej jakości, bogatych graficznie audycji w czasie rzeczywistym. Oferuje także najszybszą ścieżkę przechwytywania i transkodowania przekazów o jakości HD.
- Cyfrowy potok wideo Quadro pozwala ominąć CPU i pamięć główną i w pełni wykorzystać moc przetwarzania grafiki i obliczeniową procesora graficznego - powiedział Marv White, główny technolog w firmie Sportvision.
Pozwala na przesyłanie nieskompresowanego obrazu wideo bezpośrednio do pamięci GPU Quadro z obsługą SDI, z możliwością jednoczesnego przechwytywania do czterech pojedynczych źródeł HD-SDI.
SDK dla cyfrowego potoku wideo Quadro zawiera obszerny pakiet do tworzenia oprogramowania z próbkami kodu, API i plug-inami, pozwalającymi na optymalizację potoków przetwarzania grafiki i danych procesora graficznego Quadro. Dzięki temu uzyskać można łatwą programowalność i kontrolę nad całym cyfrowym potokiem wideo - od przechwytywania wideo po emisję programu.
- W ciągu następnych dwóch lat będziemy świadkami jeszcze szybszego wdrażania rozwiązań z dziedziny grafiki telewizyjnej i wirtualnych scenografii - powiedział Jeff Brown, szef działu profesjonalnych rozwiązań graficznych w firmie NVIDIA.
Cyfrowy potok wideo Quadro firmy NVIDIA dostępny będzie od sierpnia 2009 roku.
NVIDIA prezentuje karty graficzne Quadro - najpotężniejsze układy graficzne w historii firmy
Czytaj więcej na technologie.gazeta.pl