Spotify może się pochwalić już 3 milionami użytkowników z takich krajów jak Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania. Jak zapewnia CEO serwisu Daniel Ek, ta stale rosnąca popularność pozwala jak na razie dostarczać odbiorcom muzykę bez dodatkowych opłat.
Na pierwszy rzut oka Spotify niczym nie różni się od innych serwisów z muzyką. Ta sama baza piosenek, płaci te same licencyjne opłaty i wyświetla te same reklamy. Analityk internetowego rynku muzycznego Mark Mulligan podkreśla jednak że kluczem do sukcesu Spotify może być właśnie jego prostota.
Serwis już niedługo zostanie uruchomiony w USA i jak przewidują analitycy powtórzenie europejskiego sukcesu będzie niezwykle trudne. Plany firmy są bardzo ambitne. Daniel Ek zapowiada, że serwis ma zamiar stać się streamingowym odpowiednikiem iTunes. Dając użytkownikom sporą gamę możliwości i funkcji których nie można było znaleźć na innym tego typu portalach.
Ważną częścią kampanii ma być także dostarczenie użytkownikom mobilnej wersji serwisu, już dziś dostępna jest ona na telefony z systemem Android a wkrótce pojawi się także jako aplikacja na iPhone'a.