NetSprint dla norweskiej sieci reklamowej

NetSprint zakończył czwarte z kolei zagraniczne wdrożenie swojego rozwiązania adserwerowego. Platforma nsContext została uruchomiona w norweskiej sieci reklamowej AdPower, zarządzanej przez Edda Media AS - norweski koncern medialny.

Platforma nsContext została stworzona przez NetSprint w oparciu o wieloletnie doświadczenie związane z budową Adkontekst, polskiej sieci reklamy kontekstowej. Przygotowane dla AdPower rozwiązanie nsContext umożliwia wydawcom zarządzanie sprzedażą i emisją różnych formatów reklam kontekstowych na stronach wydawców oraz ich partnerów.

 

Edda Media AS, spółka zarządzająca siecią AdPower jest właścicielem kilkudziesięciu tytułów prasy drukowanej, portali internetowych oraz kanałów radiowych i telewizyjnych w całej Skandynawii (d. Orkla Media). Należąca do niej sieć AdPower skupia 40 portali.

 

Szacuje się, że rynek reklamy PPC w Norwegii w 2009 roku wart będzie około 1,3 miliarda koron norweskich (ponad 150 milionów euro), z czego 30% wydane zostanie przez reklamodawców na reklamę w sieciach kontekstowych.

 

- Z naszym partnerem stawiamy sobie dwa cele - mówi Artur Banach, Prezes NetSprint.pl - Pierwszy to zdobycie silnej pozycji na norweskim rynku reklamy kontekstowej. Drugi to wzrost przychodów Edda Media przypadających na każde 1000 odsłon ich serwisów.

 

Projekt prowadzony w Norwegii to już czwarte wdrożenie platformy poza Polską. Wcześniej rozwiązanie wdrożono w Danii, na Litwie i Łotwie.

 

Więcej na ten temat w DI >>