Co dają społeczności małym firmom?

Promocja przez serwisy społecznościowe to już standard w strategii dużych firm, ale także małe przedsiębiorstwa poświęcają na nią czas. Dla nich naczelną korzyścią jest generowanie wejść na firmową stronę - wynika z badań "Small Business Marketing Forecast 2010" przygotowanych na zlecenie eMarketer.

Z badań Burson-Marsteller wynika, że 6 na 10 firm z listy Fortune 100 wykorzystuje mikroblogi, społeczności lub firmowego bloga do promowania swojej marki. To pokazuje, jak dobrze narzędzia społecznościowe przyjęły się u największych przedsiębiorców. W ramach badań Ad-ology postanowiono sprawdzić, jakie znaczenie mają społeczności internetowe dla tych mniejszych.

 

Ponad połowa (55%) respondentów była zdania, że generowanie wejść na firmową stronę internetową jest naczelną korzyścią płynącą z obecności na serwisach społecznościowych. Równie ważna jest możliwość pozyskania informacji o opiniach na temat firmy.

 

Korzyści dla małych firm płynące z korzystania z serwisów społecznościowych

 

Dla 45% respondentów liczy się możliwość monitorowania biznesowych dyskusji, wyłuskiwania z nich najgorętszych trendów i kierunków rozwoju branży. 43% badanych jest również zdania, że społeczności pozwalają na zdobywanie informacji wykorzystywanych w analizie konkurencyjności.

 

Małe firmy nie traktują jednak serwisów społecznościowych jako narzędzi czysto komunikacyjnych. W mniejszym stopniu postrzegają je jako przestrzeń pozwalającą na kontakty z klientami i rozwiązywanie problemów.

 

Społeczności nie są także traktowane przez drobnych przedsiębiorców jako narzędzie pomocne w procesie rekrutacji pracowników. Jedynie 7% respondentów potwierdzało powyższą tezę. Co ważne dla pracowników - serwisy społecznościowe nie są też powszechnie wykorzystywane do sprawdzania obecnych pracowników.

 

>>> Czytaj także: E-mail angażuje, Twitter jest klikalny

Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:

 

Co dają społeczności małym firmom?