Merlin.pl poprawił również swoje wyniki na poziomie wskaźnika EBITDA. W stosunku do roku 2008 rezultat ten jest lepszy o ponad 8 mln i pozwolił na odrobienie notowanych przez firmę strat finansowych. Na koniec 2009 roku wskaźnik EBITDA sklepu był już dodatni i wynosił 1,5 mln zł w porównaniu do ok. 6,6 mln zł strat notowanych na koniec 2008.
- Jest to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych w spółce, mających na celu poprawienie rentowności sprzedaży - tłumaczy Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl S.A.
Z podanych przez nią informacji wynika, że w minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, największe obroty sklep odnotował w sprzedaży książek, filmów i muzyki . Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyników nowo utworzonych w 2009 roku działów sport i kosmetyki - mówi Anna Bogdańska. W całym 2009 roku sklep sprzedał 3,1 mln towarów , bijąc tym samym rekord w tym zakresie ustanowiony rok wcześniej.
Przychód na jedną zatrudnioną w spółce osobę wyniósł 688 tys. zł, w porównaniu do 492 tys. zł w 2008 roku. Oznacza to wzrost na poziomie 42%.
Więcej na ten temat w oryginalnym artykule: