Chatbot sprzedający zmywarki Wirtualny handlowiec został uruchomiony w serwisie archideko.pl. Nie tylko udziela informacji, odpowiadając na pytania dotyczące wspomnianego produktu, ale potrafi także składać zamówienia we współpracy ze sklepem internetowym. Chatbot wyposażony został w bazę wiedzy na temat urządzenia, w tym parametry i dane techniczne, warunki dostawy oraz ofertę cenową. Dzięki temu potrafi udzielić szczegółowych informacji o produkcie. Dodatkowo posiada umiejętność złożenia zamówień za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Dotychczas wirtualni doradcy umieszczani na stronach WWW pełnili głównie funkcję informacyjną, co pozwalało firmom na obniżenie kosztów obsługi klienta przez odciążenie call center oraz tradycyjnych kanałów komunikacji - wyjaśnia Maciej Stanusch , prezes Stanusch Technologies. - Funkcjonalność, którą wprowadziliśmy, tworząc wirtualnego doradcę dla portalu Archideko, wyznacza nowe kierunki wykorzystania chatbotów i daje firmom dodatkowe możliwości - wirtualni doradcy będą mogli przynosić mierzalne efekty w postaci zrealizowania zwiększonej sprzedaży.
Do stworzenia wirtualnego doradcy wykorzystuje się program komputerowy, który bazuje na technologii sztucznej inteligencji, wizualizacji postaci i syntezy mowy umożliwiającej rozmowę chatbota z użytkownikiem w języku naturalnym.
Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:
Wirtualny doradca całkiem zastąpi handlowca?
Warto przeczytać też: