II Edycja Social Impact - Social Media Day w Warszawie

Social Media Day w Warszawie połączył świat biznesu i nauki. II Edycja konferencji Social Impact odbyła się w środę 30 czerwca w auli głównej PJWSTK i zgromadziła ponad 200 uczestników. Organizatorami byli PJWSTK i Interactive Research Center Sp. z o.o.

Konferencja zatytułowana "Badania społeczne w internecie. Nauka i biznes" miała na celu pokazanie części wspólnych dla rynku i pracy naukowej uczelni. Koordynatorem głównym cyklu konferencji jest Mariusz Karbowski z IRCenter.

 

Konferencję poprowadziła Justyna Spychała z IRCenter i Informatyki Społecznej w PJWSTK . Pracownicy firm mogli zobaczyć, nad czym pracują naukowcy i zastanowić się nad korzyściami zastosowania konkretnych metodologii, narzędzi i wiedzy w realizacji zadań biznesowych. Środowisko akademickie poznało potrzeby i oczekiwania rynku.

 

>> Czytaj też: Konferencja Silesia SEM 2010

Występujący w pierwszej części wykładowcy i studenci prezentowali wyniki badań prowadzonych na wydziale Informatyki Społecznej PJWSTK pod kierownictwem prodziekana - dr. Adama Wierzbickiego. Poszczególne prezentacje dotyczyły funkcjonowania i struktury zespołów redakcyjnych na Wikipedii , a także badania kompetencji teamów specjalistycznych funkcjonujących w serwisie Linkedin. W dalszej kolejności przedstawiono możliwości analizowania społeczeństwa sieciowego i pozyskiwania wiarygodnych danych o uczestnikach dyskusji.

 

- Konferencja przedstawiła najnowsze osiągnięcia naukowe w badaniach akademickich, które z powodzeniem mogą być zastosowane w biznesie. Była także okazją do spotkania najlepszych na rynku praktyków social media - mówi Mariusz Karbowski , koordynator cyklu konferencji z IRCenter.

 

Owocem konferencji będzie raport wideo realizowany przez organizatora Interctvie Research Center we współpracy z VideoADDICTED, którego celem jest systematyzacja wiedzy o rynku wideo w Polsce, opisanie dobrych praktyk biznesowych i modeli biznesowych z wykorzystaniem wideo. Raport ma również za zadanie standaryzowanie sposobów mierzenia efektywności działań prowadzonych przy wykorzystaniu formatów wideo.

 

>> Czytaj też: Relacja z wrocławskiej Konferencji Video

Prowadzący zapowiedzieli także powstanie raportu "Diagnoza Social Media. Social Media jako źródło wiedzy o konsumentach" , nad którym rozpoczęła pracę Grupa Ekspercka powołana po pierwszej konferencji Social Impact.

 

Kolejna edycja konferencji Social Impact odbędzie się w Krakowie, prawdopodobnie pod koniec sierpnia 2010 r.

 

Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:

 

II Edycja Social Impact - Social Media Day w Warszawie

 

Warto przeczytać też: