W czerwcu spółka zakończyła ofertę prywatną, w ramach której pozyskała blisko 800 tys. PLN . Akcje nowej emisji sprzedane zostały z redukcją w wysokości 37% i stanowiły 10% wszystkich zarejestrowanych.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozbudowę portalu Stopklatka.pl , co ma się przełożyć na dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej. W okresie od 2007 r. do końca 2009 r. przychody spółki wzrosły z 1 438,3 tys. PLN do 3 571,1 tys. PLN, a miesięczna liczba użytkowników portalu zwiększyła się z 962 tys. do 1,66 miliona w styczniu 2010 (badanie Gemius Traffic).
Ponadto 31 maja 2010 roku spółka pozyskała nowego inwestora strategicznego , jakim jest Kino Polska TV Sp. z o.o. Sprzedażą objęty został pakiet 1 271 000 akcji serii A, stanowiących ponad 72% kapitału zakładowego spółki oraz tyle samo głosów na walnym zgromadzeniu. Przeniesienie akcji na rzecz Kino Polska TV następuje etapami i zakończy się 5 grudnia 2010 roku.
Kino Polska TV od 2007 roku jest członkiem Grupy Mediowej SPI. Partnerstwo pozwoli Stopklatce SA już wkrótce wprowadzić nową usługę VoD , a także zrealizować plany wejścia na rynek czeski, słowacki czy węgierski.
- Stopklatka zdobyła już zaufanie użytkowników portalu i dziennikarzy. Wchodząc na NewConnect chcemy uwiarygodnić spółkę także w oczach inwestorów i kontrahentów. Jest to nasz pierwszy, ale nie ostatni krok na rynku kapitałowym - komentuje Adam Bortnik , Prezes Zarządu Stopklatka SA.
W dalszej przyszłości Stopklatka SA planuje także wprowadzenie systemu sprzedaży biletów kinowych przez internet, o czym pisaliśmy w lutym br. na łamach Dziennika Internautów. Autoryzowanym doradcą spółki jest Capital One Advisers.
Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:
Stopklatka debiutuje na NewConnect
Warto przeczytać też: