Ankieta reklamowa to rodzaj niestandardowego formatu, który nie występuje jako samodzielny produkt reklamowy, lecz jest dodatkiem do kampanii prowadzonych na stronach serwisu eholiday.pl .
Ankieta składa się z części graficznej - zawierającej zazwyczaj logo reklamodawcy lub promowanego produktu - umieszczonej w jednym z najlepszych i najbardziej widocznych miejsc serwisu oraz kilku pytań. Właściwa część ankiety zawiera od trzech do pięciu pytań, choć istnieje możliwość stworzenia bardziej rozbudowanych kwestionariuszy.
Ankieta wykorzystuje mechanizm quasi badania marketingowego. Z jednej strony może dostarczyć reklamodawcy bardzo istotnych informacji na temat prowadzonej kampanii i tego, jak jest odbierana. Z drugiej może być źródłem ważnych danych na temat reklamowanych produktów i usług.
Ankieta reklamowa eholiday.pl Ankietę można także wykorzystać jako skuteczne narzędzie do wciągnięcia użytkowników serwisu w interakcję i obustronną komunikację, szczególnie jeżeli ankieta połączona jest z konkursem lub innego rodzaju zabawą.
- Zanim zdecydowaliśmy się wprowadzić ankietę do oferty, testowaliśmy jej skuteczność na sobie. Efekty były znakomite. W naszej ankiecie dotyczącej preferencji urlopowych udział wzięło ponad tysiąc osób w ciągu zaledwie kilku dni - komentuje Mariusz Wojciechowski , prezes zarządu eholiday.pl.
Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:
Eholiday.pl wprowadza do oferty ankietę reklamową
Warto przeczytać też: