BIG.pl już działa i przyciąga coraz więcej użytkowników

BIG InfoMonitor uruchomił serwis BIG.pl mający ułatwić konsumentom przekazanie danych o nierzetelnych osobach i firmach do Rejestru Dłużników. W nieco ponad miesiąc stronę serwisu odwiedziło około 36 tysięcy osób, co siódma zdecydowała się na rejestrację.

Wraz z nowelizacją ustawy o BIG (ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych) konsumenci zyskali nowe uprawnienia, w tym możliwość przekazania do BIG informacji o nierzetelnych osobach i firmach, które mają wobec nich zaległe zobowiązania finansowe. BIG.pl został uruchomiony z myślą właśnie o klientach indywidualnych i mikroprzedsiębiorcach.

 

>> Czytaj też:  Domeny.pl bezprawnie straszy rejestrem dłużników?

Serwis zapoznaje użytkowników z nowymi możliwościami prawnymi i pozwala na dostęp online do usług BIG InfoMonitoru. Poprzez BIG.pl można wygenerować bezpłatny raport o sobie , przygotować wezwanie do zapłaty wysyłane do dłużnika, wreszcie po zawarciu umowy wpisać dłużnika do Rejestru Dłużników prowadzonego przez BIG InfoMonitor.

 

W ciągu 5 tygodni od uruchomienia serwisu stronę odwiedziło ponad 36 tysięcy internautów, co siódmy z nich (5104 osoby) zdecydował się założyć konto, a 2606 osób przygotowało dla siebie umowę pozwalającą w następnym kroku przekazać dane dłużnika do Rejestru Dłużników BIG.

 

BIG InfoMonitor prowadzi własny Rejestr Dłużników, ale jako jedyne biuro informacji gospodarczej w Polsce ma także dostęp do danych Biura Informacji Kredytowej i Związku Banków Polskich. Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor dysponuje bazą liczącą 4,6 miliona negatywnych rekordów, informacji gospodarczych o konsumentach i przedsiębiorcach.

 

BIG.pl - strona główna - Wiążemy z BIG.pl duże nadzieje - mówi Marcin Ledworowski , Wiceprezes BIG InfoMonitor S.A. - Zakładamy, że dalszy rozwój produktowy spółki na rynku masowym będzie bazować na rozwoju tego serwisu internetowego. Wspólnie z naszymi akcjonariuszami monitorujemy rynek zadłużenia i pracujemy nad kompleksowymi rozwiązaniami ułatwiającymi dostęp do informacji gospodarczej o konsumentach i przedsiębiorcach - dodaje.

 

Od początku roku oraz łącznie na koniec I półrocza firma wypracowała dodatni wynik finansowy. Zysk netto na koniec czerwca wyniósł ponad 107 tysięcy złotych. Sprzedaż w tym czasie wzrosła o 42% w porównaniu z analogicznym okresem w 2009 roku.

 

- Istotnym wydarzeniem w tym roku była nowelizacja ustawy, która pozwoliła na szersze udostępnienie usług BIG dla klienta indywidualnego oraz dla branży windykacyjnej - komentuje Mariusz Hildebrand , Prezes BIG InfoMonitor.

 

>> Czytaj też:  Firmy niepłacące pensji trafią na listę dłużników

Rosnące zainteresowanie usługami BIG potwierdza rosnąca liczba udostępnionych raportów o konsumentach i firmach. W pierwszej połowie 2010 roku firmy pobrały ponad 3,5 miliona raportów, czyli o 32% więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. W całym roku 2009 BIG InfoMonitor udostępnił ponad 5,5 miliona raportów. Szacuje się, iż w bieżącym roku może zostać udostępnionych nawet 8 milionów raportów.

 

Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:

 

BIG.pl już działa i przyciąga coraz więcej użytkowników

 

Warto przeczytać też: