Burger King inwestuje 100 tys. zł w social media i współpracę z polskim blogerem

Polski Burger King przygotowuje projekt komunikacyjny, oparty wyłącznie o platformy społecznościowe i wideo online. Budżet projektu, który potrwa ponad miesiąc, wyniesie 100 tysięcy złotych. To będzie pierwsza tak intensywna kampania e-PR i digital tej marki, wykorzystująca social media - poinformowali przedstawiciele firmy.

Dotychczasowe działania marki osiągnięte na polu social media zainspirowały marketerów Burger King w Polsce do przeprowadzenia kompleksowego projektu wizerunkowego opartego wyłącznie o kanały social media . Osią projektu będzie znany bloger, który wystąpi w nim jako ambasador marki, a najważniejszymi kanałami komunikacyjnymi staną się: Facebook, YouTube, a także blogosfera.

 

>> Czytaj też:  Fałszywe rabaty do McDonald's plagą w sieci

Głównym narzędziem komunikacji będzie wideo online, którego rozprzestrzenianie się w sieci będzie osobno monitorowane. Po zakończeniu projektu Burger King przedstawi wszystkie kluczowe wskaźniki sukcesu oraz efekty wizerunkowe dla marki.

 

Burger King na Facebooku - Popełnilibyśmy grzech zaniechania, gdyby taka marka jak Burger King nie wykorzystała ogromnego potencjału, jaki tkwi w social media - mówi Daniel Kasper , Brand President marki Burger King w Polsce. Ogromne powodzenie naszego polskiego fan page na Facebooku i zaangażowanie fanów w komunikację z marką, nie tylko nas pozytywnie zaskoczyło, ale również zainspirowało do rozszerzania działań prowadzonych głównie w kanałach social media - dodaje.

 

>> Czytaj też:  Komputronik kusi internautów grą na Facebooku

Zachęceni sukcesem ostatniej kampanii, polscy marketerzy Burger King w lutym 2010 roku uruchomili fan page marki na Facebooku. Obecnie strona ta ma ponad 8,600 fanów i jak twierdzą przedstawiciele Burger King jest głównym kanałem komunikacji z sympatykami marki. Za jej pośrednictwem prowadzone są akcje wspomagające promocje w restauracjach, badania klientów odnoszące się do wyboru smaku kolejnego burgera, a nawet służy jako skrzynka kontaktowa dla klientów Burger King chcących złożyć reklamację .

 

Na razie nie wiadomo, który z polskich blogerów zostanie zaangażowany w promocję tej marki. Szczegóły dotyczące przedsięwzięcia mają zostać opublikowane wkrótce - informuje biuro prasowe BK. Miło jednak słyszeć, że obecność i popularność w sieci zaczyna się coraz bardziej opłacać także w blogosferze.

 

Więcej na ten temat w oryginalnym artykule:

 

Burger King inwestuje 100 tys. zł w social media i współpracę z polskim blogerem

 

Warto przeczytać też: