Producent oświadczył, że kapsuły wynoszone będą za pomocą rakiety Atlas V firmy United Launch Alliance. Jeszcze w 2012 roku Boeing zamierza przetestować zespół kapsuły i rakiety w tunelu aerodynamicznym aby w 2015 przejść do pierwszej fazy lotów testowych. Zanim w kapsule zasiądą astronauci mają się odbyć dwa starty bezzałogowe. Drugi etap zakłada rozpoczęcie komercyjnych lotów już (albo dopiero, bo po pięciu latach od zakończenia lotów wahadłowców) w roku 2016.
Kapsuła Crew Space Transportation-100 może zabrać na pokład aż siedmiu astronautów i pozostawać podczepiony do stacji kosmicznej do siedmiu miesięcy. Wcześniejsze informacje sugerują także, że jedna CST-100 może wykonać nawet dziesięć misji.
CST-100 to jednak tylko jedna z kilku propozycji, które mają zagospodarować funkcje, które dotychczas wypełniały wahadłowce. Więcej w artykule pt. Co po promach kosmicznych? Cztery pierwsze projekty .