Asus: tablety są popularne. Ale netbooki wciąż rządzą

Kończący się rok jest dla Asustek rokiem netbooków, jednak w 2012 roku proporcje mają odwrócić się na rzecz tabletów. Tajwański gigant chce zagrozić pozycji Samsunga.

Jak donosi Digitimes bieżący rok ma dla Asusa zamknąć się sprzedażą 4,8 milionów netbooków i 1,8 miliona tabletów.

Choć dane są zadowalające, to widać wyraźny spadek sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to Eee Pc osiągnął 20% udział w rynku znajdując ok. 8 milionów nabywców.

Dlatego w nadchodzącym roku Asus chce postawić na tablety i planuje sprzedawać ich prawie dwa razy więcej - około 3 milionów. Koncern ogłosił, że zamierza zagrozić pozycji Samsunga, może to być jednak trudne z uwagi na szeroką gamę tabletów oferowaną przez koreańskiego rywala.

Asustek udowodnił, że potrafi świetnie sobie radzić na trudnym rynku netbooków. Jeśli tylko zaoferuje więcej modeli tabletów dostosowanych do różnych segmentów rynku, ma szansę skutecznie konkurować z Samsungiem.

Więcej o: