Według szacunków firmy Distimo, zajmującej się monitorowaniem sklepów z aplikacjami, cztery miesiące temu liczba aplikacji w Google Play przekroczyła 400 tysięcy. Dziś przekroczono 500 tysięcy aplikacji - co oznacza średni wzrost o 25 tysięcy aplikacji miesięcznie, 100 tysięcy przez kwartał.
Warto zauważyć, że zwiększyła się liczba aplikacji zoptymalizowanych pod tablety oraz sprzedaż tychże. Google Play pozostaje w większości darmowym sklepem - tylko 28% aplikacji jest płatne.
W tym samym czasie do sklepu Apple dodano 63 tysiące aplikacji, do Windows Phone 7 Marketplace doszło 35 tysięcy, a do BlackBerry App World 22 tysiące. Aktualnie główny konkurent ma ponad 600 tysięcy aplikacji, z czego 180 dostępne jest na iPady, ale większość z nich to tak zwane aplikacje uniwersalne, możliwe do zainstalowania zarówno na iPhonie jak i iPadzie.
[ Distimo Blog ]
dane dostarcza: