Japoński gigant wypuścił dotychczas na rynek dwa tablety, Sony S i Sony P, ale nie odniosły one spektakularnego sukcesu. Być może w podbiciu serc klientów pomoże tabletom dodanie ich do rozpoznawalnej linii Xperia.
Mimo zmiany linii, nowy tablet nie odcina się od swojego protoplasty - Tabletu S - co widać chociażby w wykorzystanym wzornictwie. Jest jednak od niego oczywiście lepszy - lżejszy, 42% cieńszy (w najgrubszym miejscu mierzy tylko 11,85 mm), odporny na zachlapania, obudowany aluminium, a nie plastikiem, i może pochwalić się potężniejszą specyfikacją. Wewnątrz urządzenia znajdziemy m.in.:
Tak jak Tablet S i smartfony Xperia, nowe urządzenie Sony ma przyciągnąć do siebie graczy. Na tablecie będzie można uruchomić zarówno produkcje dla niedzielnych, jak i tych bardziej doświadczonych wielbicieli elektronicznej rozrywki. Dla tych pierwszych przeznaczona jest przede wszystkim potężna gama tytułów dostępnych w Google Play, a dla drugich - produkcje na wyłączność z PlayStation Store.
Całość ma działać na Androidzie 4.0 i mieć 9,4-calowy ekran o rozdzielczości 1280 na 800 pikseli. Do tabletu dokupić można będzie akcesoria, m.in. nakładkę z klawiaturą, która jak zauważył portal The Verge, stanowi połączenie klawiatury z Surface'a i Smart Cover iPada. Przyjdzie nam za nią zapłacić 100 dolarów bez jednego centa.
A jak kształtować się będą ceny samego tabletu? Model 16 GB kosztować ma 450 dol., wersja 32 GB to wydatek rzędu 550 dolarów, zaś model 64 GB wyceniono na 650$. To o 50 dolarów mniej niż analogiczne wersje najnowszego iPada.
Zagadką pozostaje kwestia, kiedy Xperia Tablet trafi na rynek, bo dowiedzieliśmy się o nim za sprawą wewnętrznych slajdów Sony opisujących urządzenie, nie zaś oficjalnej zapowiedzi, ale należy spodziewać się, że nastąpi to jesienią. Tablet S debiutował we wrześniu 2011 r., więc premiera nowego urządzenia po około roku wydaje się jak najbardziej prawdopodobna.
[Źródło: mobiFlip.de ]
dane dostarcza: