W pięć lat po premierze iPada Apple pokazał większą wersję tabletu. iPad Pro ma ekran o przekątnej 12,9 cala składający się z 5,6 miliona pikseli. Podczas prezentacji podkreślano bardzo jego wydajność - 64-bitowy procesor 3. generacji A9X ma być 1,8 raza szybszy od układów zastosowanych w poprzednim iPadzie. Z kolei układ graficzny zapewniać ma dwukrotnie większą wydajność. Ma to umożliwić jednoczesne montowanie trzech filmów w rozdzielczości 4K.
Zastosowano też rozwiązanie znane z iMaca Retiny 5K, które poprawia jakość obrazu. By oszczędzić baterię ekran może spowolnić w razie potrzeby odświeżanie obrazu.
Nowy iPad Pro wyposażony jest w cztery głośniki, które przełączają dźwięk stereo w zależności od ustawienia tabletu w przestrzeni.
iPad Pro ma grubość 6,9 mm - to o 0,8 więcej, niż najcieńszy iPad Air. Waży 712 gramów, czyli niemal dokładnie tyle, ile pierwszy iPad z 2010 roku mający ekran 10-calowy. iPad Pro ma działać na baterii przez 10 godzin.
Fot. Apple
12,9 cala przekątnej ekranu porównywać można z wieloma laptopami. Najwyraźniej Apple chce konkurować również na rynku tabletów do pracy. Pokazują to akcesoria, które miały premierę wraz z iPadem Pro. To przekształcająca się w pokrowiec klawiatura Smart Keyboard. To rozwiązanie podobne do klawiatury znanej z tabletów Surface Microsoftu. Wystające klawisze mają sprawiać, że pisanie będzie wygodne i bezbłędne.
Fot. Apple
Drugim dodatkiem do iPada Pro jest rysik Apple Pencil. Działa on tylko z nowym tabletem, który po wykryciu tego akcesorium przełącza się w tryb, w którym rozróżnia dotknięcia palcem od rysowania Apple Pencilem. Ma to dawać znacznie większa precyzję i pozwolić m.in. na profesjonalne rysowanie na nowym tablecie. Rysik rozróżnia siłę nacisku i kąt nachylenia, co pozwala na różnicowanie rysowanych linii. Na zaprezentowanym filmie widać, że użytkownicy opierają rękę na ekranie i rysują, więc tablet musi rozróżniać oba typy dotyku. Apple Pencil może być ładowany bezpośrednio z tabletu iPad Pro.
Nowy tablet demonstrowano nie tylko w kontekście rysowania, ale też pracy z Microsoft Office na iOS oraz zastosowań medycznych.
iPad Pro wraz z akcesoriami dostępny będzie w USA w listopadzie.
Ceny różnią się w zależności od wersji:
32 GB z wi-fi - 799 dolarów
128 GB z wi-fi - 949 dolarów
128 GB z wi-fi i LTE - 1079 dolarów