Ofensywa Microsoftu na rynku mobilnym trwa - po Nokii czas na BlackBerry

Przy całkiem sporym zaskoczeniu dla obserwatorów rynku mobilnego, Microsoft ogłosił współpracę z producentem popularnych w świecie biznesowym smartfonów BlackBerry - firmą Research In Motion. Już wkrótce usługi mobilne Microsoftu, na czele z wyszukiwarką Bing, staną się domyślnymi usługami na platformach BlackBerry.

To kolejny sukces ofensywy Microsoftu na rynku mobilnym. Po kilku latach irytującej wręcz posuchy, Microsoft najpierw przygotował całkiem innowacyjny mobilny system operacyjny Windows Phone 7 , który jako jedyny na rynku prezentuje odmienną filozofię interfejsu użytkownika od iPhone'a, a następnie zrobił to, czego nikt chyba nie wyobrażał sobie jeszcze rok temu - sprawił, że Windows Phone będzie głównym systemem operacyjnym w smartfonach lidera rynku Nokii . Teraz wiadomo, że Bing i inne usługi Microsoftu pojawią się w terminalach BlackBerry.

Współpraca z RIM odbije się szerokim echem na rynku usług mobilnych. W 2010 r. BlackBerry było trzecią największą mobilną platformą - za Symbianem (36,7%) oraz Androidem (22,7%). W ciągu roku usługi Microsoftu będą używane przez dwie z trzech topowych platform . Nie spodoba się to głównie Google'owi, którego postępująca dominacja na rynku mobilnym dzięki Androidowi czyniła go głównym rozdającym karty na rynku mobilnej reklamy i usług powiązanych.

Więcej o tym, że Microsoft w BlackBerry to mariaż, który może nieźle namieszać tutaj .

dane dostarcza:

embed
Więcej o: