IDC stwierdziła, że w pierwszym kwartale 2011 roku dostawy tabletów spadły aż o 28%, do wartości około 7,2 milionów egzemplarzy.
Eksperci tłumaczą, że spadek spowodowany jest głównie zmniejszonym zapotrzebowaniem na rynku detalicznym, "ogólnymi warunkami ekonomicznymi" i problemami z dystrybucją. Wyniki te, zdaje się, nie speszyły IDC. Firma ogłaszając spadek w pierwszym kwartale jednocześnie powiększyła prognozę na 2011 rok z około 50,4 milionów do 53,5 miliona sztuk.
Najwidoczniej firma posiada informacje niedostępne zwykłym śmiertelnikom. Pytanie jeszcze kto kupi te ponad 50 milionów sztuk.
Ciekawostka. Według raportu IDC, w 2010 roku sprzedano na świecie około 18 milionów tabletów. Wartość oczywiście nie mówi ile sztuk dostarczono do sklepów, ale w pewnym sensie pokazuje chłonność rynku.