Polacy szukają w internecie tanich telewizorów FullHD znanych marek... a w szczególności Samsunga

Rok 2012 był z pewnością szczególny pod wieloma względami. Rozpoczęło się też między innymi przełączanie telewizji naziemnej z analogowej na cyfrową. W związku z tym Polacy ruszyli do sklepów po nowe telewizory. Dzięki raportowi serwisu Okazje.oinfo sprawdzamy czym się kierowali wybierając nowe "okno na świat".

Z raportu serwisu Okazje.info można wykreślić kilka wyraźnych trendów i spostrzeżeń odnośnie wyszukiwania w internecie ofert sprzedaży telewizorów. Oto one:

1. Użytkownicy serwisu Okazje.info coraz częściej szukają telewizorów wyświetlających w 3D... i choć nie przekłada się to bezpośrednio na podjęcie decyzji o zakupie to zainteresowanie to dobrze rokuje dla kategorii, która już od kilku lat ma problemy z wdarciem się pod strzechy na fali technologicznej rewolucji.

2. W 2012 roku nieznacznie zmalała waga samego producenta telewizora. Według serwisu Okazje.info jest to jednak i tak najczęściej wykorzystywany filtr w kategorii "Telewizory". Co ciekawe, najpopularniejszą marką w kategoriach LCD, LED (i nr 2 w kategorii 3DTV, oraz plazma po Panasonic) jest Samsung.

3. Częściowym wytłumaczeniem tego fenomenu może być fakt, że użytkownicy serwisu najczęściej szukali telewizorów LCD FullHD w przedziale cenowym od ponad 1000 złotych do 3000 złotych. Samsung ma natomiast jedną z najbogatszych ofert w tym zakresie.

Ceny LCDCeny LCD fot. Okazje.info fot. Okazje.info

4. Co zrozumiałe, droższe modele dopuszczali amatorzy telewizorów plazmowych, oraz tych wyświetlających w 3D. Wynika to gównie z tego, że w obu tych kategoriach zwyczajnie, wyższa jest przeciętna cena urządzenia. Niewątpliwie jednak, telewizorów 3D i plazmowych szukają też klienci zdolni wydać nieco więcej niż przeciętna. Ponad 20% wyszukań to bowiem telewizory w przedziale cenowym 5-10 tysięcy złotych.

5. Użytkownicy Okazje.info spośród telewizorów plazmowych najczęściej poszukują modeli marki Panasonic (aż 4 modele w zestawienie Top5) o przekątnej 50+ cali (ponad 76% zainteresowanych). W pewnym sensie wiąże się to po prostu z technologią telewizorów plazmowych i dostępnością modeli. Tych większych jest znacznie więcej. Warto zauważyć, że kategorię telewizorów plazmowych podzieliło między siebie trzech producentów. Oprócz Panasonica (55,51%) jest to jeszcze Samsung (26,54%) i LG (16,09%).

6. Choć najbardziej popularny telewizor 3D opatrzony jest logo LG, a na drugim miejscu uplasował się wyświetlacz Sony, kategorię zdominował Samsung. Tu użytkownicy najczęściej przeglądali oferty telewizorów o przekątnej mieszczącej się między 40 a 49 cali (43,12%). Dopiero potem sięgali powyżej 60 cali (29,6%).

Preferowane przekątne 3D TVPreferowane przekątne 3D TV fot. Okazje.info fot. Okazje.info

7. Także kategorię LED TV w Okazje.info zdominował Samsung. W Top5 znalazł się tylko jeden inny producent i było to Sony (zajmujący de facto czwartą lokatę wśród top producentów). W tym wypadku preferencje użytkowników dotyczące rozmiaru telewizorów w znaczącej mierze (ponad 62%) zamykają się między 30 a 49 cali. Najchętniej też na dobry LED TV wydalibyśmy poniżej 3 tysięcy złotych.

Oto trzy najczęściej wyszukiwane telewizory z kategorii LED TV:

dane dostarcza:

8. Samsung okazał się także hegemonem wśród producentów telewizorów LCD. Co ciekawe, w 2012 roku najczęściej (27,28%) wyszukiwano w Okazje.info telewizory LCD o przekątnej poniżej 10 cali (?1). Dopiero potem tych między 40 i 49 (25,47%), a wreszcie 30 i 39 cali (22,34%). Jednym słowem, niemal 50% wyszukiwanych telewizorów cechowała się przekątną poniżej 30 cali. Użytkownicy nie mieli też zamiaru płacić za urządzenie więcej niż 3000 złotych. Wyszukania powyżej tej kwoty stanowiły zaledwie 0,53%.

Oto trzy najczęściej wyszukiwane telewizory z kategorii LCD:

dane dostarcza:

9. Co ciekawe, chlubne 4. miejsce wśród producentów LCD TV zajął polski producent elektroniki - firma Manta. Pojawiła się także w kategorii 3D TV, ale z dość symbolicznym wynikiem poniżej 1%.

Manta w Okazje.infoManta w Okazje.info fot. Okazje.info fot. Okazje.info

Patronem medialnym raportu serwisu Okazje.info są Technologie.Gazeta.pl

Więcej o: