Samsung stworzył nowe OLED-y we współpracy z firmą jubilerską Chow Sang Sang z myślą o rynku biznesowym. Głównie tym, o czym słyszeliśmy już nie raz w kontekście przezroczystych ekranów - witryn sklepowych. Wyobraźcie sobie sklep z biżuterią, którego szyba wyświetla aktualną ofertę w najwyższe jakości. Teoretycznie takie rozwiązanie sprawdziłoby się również w domu, ale w najbliższych latach nie ma szans na popularyzację tego typu nowinek dla zwykłych odbiorców.
Podobne rozwiązania da się osiągnąć za pomocą LCD. Samsung zresztą to już robił. Pamiętacie wirtualne żaluzje na ekranie LCD prezentowanym podczas targów CES 2012? Rewelacja!
Nowy OLED radzi sobie lepiej. Wersja transparentna ma 45% przezroczystości (Samsung mówi, że w porównaniu do 10% przy LCD), a drugi model ma wyższy współczynnik odbicia - 75%. Zmienia go to w całkiem bajeranckie lustro.
Lustrzany OLED Samsunga Fot. Samsung Fot. Samsung
Kiedy w sklepach? Diabli wiedzą. Dla zwykłego odbiorcy nieprędko. Dla sklepów i innych klientów biznesowych zapewne można by coś takiego kupić już teraz.
Za jakieś 10-15 lat, gdy produkcja OLED stanieje, a technologia się upowszechni coś podobnego być może pojawi się w naszych domach. Chętnie zamieniłbym wszystkie okna na interaktywne wyświetlacze :)
Póki co to ciekawa wizja przyszłości.
Wpis pochodzi z bloga Obywatel HD .