Więcej komunikacji z Unified Communications

Więcej, więcej, więcej! Biznes potrzebuje więcej komunikacji - prostej, dostępnej i taniej. Takiej, dzięki której sprawy w firmie można załatwiać szybko i skutecznie. Niezależnie od tego, czy osoby, które chcą się skomunikować siedzą w pokojach na dwóch różnych piętrach tego samego budynku, czy w dwóch miastach, oddalonych od siebie o setki kilometrów.

Na co dzień wszystko jest proste: jeśli chcesz z kimś porozmawiać możesz zadzwonić do niego na komórkę, napisać maila, skorzystać z telefonu stacjonarnego albo pójść do pokoju obok. Bułka z masłem. Jeśli pracujesz w dużej firmie, wiesz, że rzeczywistość nie zawsze wygląda tak różowo. Ludzie, z którymi chciałbyś się skontaktować, są akurat na spotkaniach: część w firmie, część w delegacji. Jedni mają dostęp do komputera, za to nie mogą rozmawiać przez telefon komórkowy. Inni wsiadają do pociągu i nie mają włączonego komputera. Nie wspominając o tych, którzy akurat dzisiaj pracują w domu. Wyobraź sobie teraz, że z kilkoma z tych osób potrzebujesz szybko się skonsultować - najlepiej, żeby wszyscy mogli skomunikować się ze sobą w tym samym momencie. Nie na długo - wystarczy 15 minut, żeby wspólnie omówić problem.... Mobilnie, ale w kontakcie. To nie scenariusz filmu science-fiction. Prowadzenie większego biznesu nie jest grą w pojedynkę. Podobnie prowadzenie projektów. Skuteczna i bezproblemowa komunikacja wspiera biznes - pozwala zachować mobilność pracownikom, znosząc jednocześnie bariery, które utrudniają porozumiewanie się. Wydaje się, że połączenie tych dwóch rzeczy jest niemożliwe? Kiedyś na pewno. Ale potrzeba szybkiej i skutecznej komunikacji wymusiła stworzenie narzędzi, które dbają o to, by kontakt był możliwy niemal zawsze, niezależnie od okoliczności. Jedno z takich rozwiązań to Unified Communications stworzone przez amerykańskiego potentata w branży IT - firmę Cisco. Na czym to polega? Idea jest prosta: jeśli chcesz się z kimś skontaktować trzeba Ci ten kontakt umożliwić, a przynajmniej maksymalnie uprościć. Nieważne, czy osoba, z którą chcesz rozmawiać siedzi przy swoim biurku, jedzie samochodem, czy jest na spotkaniu w dowolnym miejscu na świecie. Jeśli tylko znajduje się w zasięgu jakiejkolwiek sieci komputerowej - masz dużą szansę, że uda Ci się z nią porozmawiać. Przy okazji prawdopodobnie obniżysz koszty rozmów telefonicznych i wreszcie przestaniesz mieć problem z organizacją telekonferencji i wideokonferencji. Zobacz jak łatwa i wielowymiarowa może być komunikacja. Komputer w telefonie. Zacznijmy od wyrzucenia telefonów. Przynajmniej tych tradycyjnych, za które co miesiąc trzeba płacić rachunki, do obsługi których Twoja firma musi mieć centralę, etc...Zastąpmy je telefonami IP. Wyglądają podobnie, ale ich możliwości są bez porównania większe. Podłącza się je do sieci IP (czyli tej samej, w której pracują firmowe komputery). Podłączenie może być przewodowe lub bezprzewodowe. To drugie jest szczególnie wygodne - szyfrowanie rozmów zapewnia dyskrecję, a brak kabla - doskonałą mobilność. Jeśli korzystasz z telefonu IP, możesz każdego dnia siedzieć przy innym biurku. Wystarczy, że po przyjściu do pracy "zalogujesz się" (czyli wybierzesz odpowiedni kod na klawiaturze) do dowolnego telefonu, by wszystkie rozmowy na Twój numer były kierowane do tego właśnie aparatu. Telefony IP, to w zasadzie komputery, ze specjalnym oprogramowaniem wspierającym komunikację. Zaawansowane algorytmy kodowania i dekodowania dźwięku (kodeki) zapewniają bardzo wysoką jakość połączenia.. Korzystając z takiego telefonu możesz w prosty sposób zestawić telekonferencję z wybraną grupą osób. Telefon w komputerze. Oczywiście jeśli idziesz na spotkanie nie zabierasz ze sobą aparatu. Chociaż...możesz. W pewnym sensie. Wystarczy, że na dysku Twojego komputera zainstalujesz software?ową wersję telefonu. Komunikator zintegrowany z systemem Unified Communications pozwoli Ci na odebranie telefonu za pośrednictwem komputera. Jeśli nie będziesz mógł rozmawiać - możesz skorzystać z chatu - Twój rozmówca dzwoniąc z telefonu IP zobaczy na ekranie co piszesz i będzie mógł Ci odpowiedzieć. Telefon w...telefonie. To jednak nie wszystko. Taka software?owa wersja telefonu może również być instalowana na wybranych modelach telefonów komórkowych. Oznacza to, że - jeśli tylko znajdujesz się w obrębie firmowej sieci bezprzewodowej - możesz odebrać połączenie również za pośrednictwem komórki. A najważniejsze, że wszystkie te formy komunikacji odbywają się bezkosztowo - głos traktowany jest bowiem jak pakiet danych - takich samych jak emaile. Tak, jak nie płacisz więcej za wysłanie większego załącznika, tak samo czas trwania połączenia nie ma wpływu na jego cenę. Wszystkie te rozwiązania mają za zadanie umożliwić Ci bezproblemową komunikację. Jeśli jednak jesteś zajęty nie możesz podjąć połączenia - osoba dzwoniąca może zostawić Ci wiadomość, którą będziesz mógł odczytać w swojej...skrzynce mailowej. Przewidywalne koszty. Cisco Unified Communications pozwala obniżyć koszty połączeń wewnątrz firmy, a przede wszystkim uczynić je w pełni przewidywalnymi. Koszt rozmów i telekonferencji, jeśli tylko są one prowadzone przez sieć komputerową, zawiera się bowiem w stałej opłacie za utrzymanie sieci komputerowej i transmisji danych. Dzięki integracji usług prostsze staje się zarządzanie. Nie potrzebujesz już specjalistycznych urządzeń takich jak centrala telefoniczna, do obsługi połączeń głosowych. Pracownicy Twojej firmy otrzymują wydajne i bezpieczne narzędzia do komunikacji (m.in. w pełni zarządzalny przez dział IT komunikator internetowy). Lubimy to! Nie mamy wątpliwości, że zunifikowana komunikacja zadomowi się w biznesie. Przemawiają za tym argumenty kosztowe i funkcjonalność, jakiej nie jest w stanie zapewnić tradycyjna telefonia. Wraz z rozwojem mobilnego dostępu do globalnej sieci, czymś naturalnym będzie, że w dowolnym momencie, można skontaktować się niemal z każdym człowiekiem na kilka sposobów. Unified Communication pokazuje jak można to wykorzystać. Znaczenie skutecznej, dostępnej od ręki komunikacji stale rośnie, tak samo, jak rośnie mobilność pracowników. Dzisiaj, zanim skontaktujemy się z drugą osobą zastanawiamy się jaki kanał komunikacji wybrać. Za kilka lat będzie nam się to wydawać dziwne - przecież to nieważne w jaki sposób skomunikuję się z członkami zespołu projektowego, czy kontrahentem. Najważniejsze, by komunikacja była komfortowa (czyli oferowała odpowiednią jakość), bezpieczna (czyli nie narażała mnie, ani żadnego uczestnika komunikacji np.: na utratę danych) i skuteczna. A czy odbędzie się za pośrednictwem komputera, telefonu IP, czy telefonu komórkowego? Jakie to ma znaczenie? POLECAMY: