Kryzys na niemieckiej kolei. Sprawny tylko co piąty pociąg dalekobieżny. Brakuje tysięcy pracowników

W niemieckich pociągach dalekobieżnych IC roi się od usterek. Na dodatek nie ma kto ich usuwać, bo Deutsche Bahn brakuje tysięcy pracowników.

Za mało pociągów, braki personalne, niepoczynione inwestycje - to, co na własnej skórze odczuwają tysiące pasażerów, potwierdzają wewnętrzne dokumenty Deutsche Bahn (DB), które ujawnił magazyn telewizyjny "Kontraste". Niemieckim kolejom DB brakuje 5800 pracowników w najbardziej newralgicznym obszarze, czyli tym związanym bezpośrednio z ruchem kolejowym. Brakuje maszynistów, ekip remontowych i specjalistów IT - wynika z dokumentów rady nadzorczej Deutsche Bahn. Dokumenty, do których dotarli dziennikarze, pochodzą z czerwca tego roku.

System w zapaści

Tylko co piąty pociąg dalekobieżny (ICE) jest w pełni sprawny - donosi magazyn "Kontraste". Pociągi zbyt późno trafiają do warsztatów naprawczych, zostaje zatem tylko czas na najbardziej niezbędne naprawy związane z bezpieczeństwem.

"System, który przez całe dziesięciolecia nastawiony był na oszczędzanie, teraz jest w zapaści" - skomentował dla "Kontraste" przewodniczący Związku Zawodowego Niemieckich Maszynistów (GDL), Claus Weselsky. Również personel pokładowy potwierdza, że pociągi tygodniami, a nawet miesiącami kursują z tymi samymi usterkami - nieczynne toalety, zepsute drzwi, brak sygnalizacji zarezerwowanych miejsc.

Z punktualnością na bakier

W październiku tego roku Deutsche Bahn określiła punktualność swoich pociągów w ruchu dalekobieżnym na 73 procent. Wcześniej planowano osiągnięcie poziomu 82 procent. Ten cel kierownictwo koncernu przesunęło na rok 2025.

Za opóźnienia winny jest m.in. fakt, że pociągi wyruszają w trasę z wagonami ustawionymi w odwrotnej kolejności. Dzieje się tak, bo w nocy na stacjach nie ma w gotowości maszynistów, którzy mogliby wykonać konieczny ruch i ustawić odpowiednio wagony.

Rzecznik Deutsche Bahn nie chciał skomentować doniesień telewizyjnego magazynu. Dodał jednak, że aktualny stan związany z usuwaniem usterek taboru kolejowego nie jest dla koncernu powodem do zadowolenia.

Artykuł pochodzi z serwisu ''Deutsche Welle''

Więcej o:
Komentarze (123)
Kryzys na niemieckiej kolei. Sprawny tylko co piąty pociąg dalekobieżny. Brakuje tysięcy pracowników
Zaloguj się
  • malepifko

    Oceniono 32 razy 24

    Ukraińcy już odliczają dni do 1 styczna, by złapać takie fuchy. W firmie mojego kumpla żaden nie chce przydłużyć umowy kończącej się wraz z końcem roku.

  • 2mek99

    Oceniono 29 razy 17

    Co mi tam Niemcy. U nas ciężko złapać pociąg który punktualnie odjeżdza i przyjeżdża pomimo ustawienia znacznie dłuższych czasów przejazdów niż kilka lat temu.

  • miastomakow

    Oceniono 48 razy 12

    A te miliony uchodźców, tak potrzebnych niemieckiej gospodarce, którzy przez morza i pustynie przybyły do cioci Angeli, gdzie oni ?

  • espenkruger

    Oceniono 21 razy 11

    W Polsce na pociąg punktualny nie trafiłem. W tym roku już trafiłem na 5 godzinne opóźnienie.

  • kwiatpatologii

    Oceniono 47 razy 11

    A co stało się z ponad milionem inżynierów co to uszli ze stref wojny?
    Wyemigrowali?

  • plastikpiokio

    Oceniono 15 razy 9

    to tak samo jak u nas z tymi pociągami tylko pracowników jest kilkanascie tysięcy za dużo .

  • beton44

    Oceniono 31 razy 7

    Eeee... To jakieś łgarstwa... Czy to jakaś Gazeta Polska czy inne szambo ???

    Przecie Makrela ściągnęła 2 czy 3 miliony inżynierów, techników i informatyków z Afryki i Bliskiego Wschodu - samo złoto - to jak może brakować specjalistów ???

  • W. W.

    Oceniono 27 razy 7

    Niemieckie koleje muszą wprowadzić oddzielne wagony dla mężczyzn i kobiet i cztery przerwy na modły pasażerów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX