BlaBlaBus konkurencją dla Flixbusa? "Ludzie chcą alternatywnych ofert"

Czy to koniec monopolu Flixbusa w Niemczech? Niemieckim rynkiem zainteresował się konkurent z sąsiedniego kraju. Już niebawem przystąpi do ekspansji.

Autobusowy gigant Flixbus powstał zaledwie sześć lat temu, ale w Niemczech zapewnił sobie niemal pozycję monopolisty. Wkrótce jednak na niemieckich drogach pojawi się konkurent z Francji. Jeszcze w tym roku ma ruszyć w Niemczech i państwach Beneluksu oferta BlaBlaBus francuskiej firmy BlaBlaCar. "Ludzie życzą sobie alternatywnych ofert" - mówił w wywiadzie dla dziennika "Handelsblatt" szef francuskiej firmy, Nicolas Brusson.

Teraz i autobusy Blabla

BlaBlaCar to największy w Europie serwis wspólnych przejazdów. W roku 2015 francuska firma kupiła niemieckie oferty w tej branży Mitfahrgelegenheit.de i Mitfahrzentrale.de. Nazwa BlaBlaCar to aluzja do rozmowności kierowców i pasażerów, którzy na swoim profilu określają, czy lubią rozmawiać w czasie jazdy, czy nie. W ten sposób łatwiej im dobrać kompanów wspólnych przejazdów.

Jesienią 2018 r. firma poinformowała, że zamierza przejąć Ouibusa - deficytowego przewoźnika francuskich kolei SNCF. Zakup ma zostać sfinalizowany jeszcze wiosną tego roku. Ouibus będzie wtedy nosił nazwę BlaBlaBus i w drugiej połowie 2019 roku rozszerzy swą ofertę na Niemcy, Holandię, Belgię i Luksemburg. Celem jest uruchomienie w ciągu roku połączeń autokarowych w 60 miastach.

Pierwsze połączenia w Niemczech mogą już nawet ruszyć wiosną tego roku - stwierdził Brusson. Zależy to jednak od toczących się rozmów z lokalnymi przewoźnikami.

Wyzwanie dla Flixbusa

BlaBlaBus będzie zatem ważnym konkurentem dla Flixbusa - największego w Niemczech przewoźnika na trasach międzymiastowych. Według danych Flixmobility z Monachium (spółki, do której należy Flixbus) zielone autobusy jeżdżą już do 2 tys. miast w 27 krajach i oferują codziennie ok. 30 tys. przejazdów.

Monachijska spółka reaguje ze spokojem na konkurenta z sąsiedniego kraju. - Przywykliśmy do ostrej konkurencji - powiedział dyrektor Flixmobility André Schwaemmlein. Jeszcze się okaże, na ile BlaBlaCar jest "zdolny reagować na szybko zmieniający się rynek przewozów autobusowych i zaoferować klientom innowacyjną ofertę na terenie całego kraju".

Ostatecznie o powodzeniu firmy na niemieckim rynku zdecydują klienci.

Artykuł pochodzi z serwisu ''Deutsche Welle''

Więcej o: