Wiedźmin 3: Patch 1.05 już dostępny na PC, wersja 1.04 na konsolach

CD Projekt RED nie przestawało pracować nawet przez święto narodowe i dostarczyło nam obiecanego patcha na PC i konsolach.

Dostępność patcha 1.04/1.05 dla PC, Playstation 4 i Xboxa One

Posiadacze PC-towej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon mogą już pobierać aktualizację oznaczoną numerem 1.05 poprzez klienty Steam, czy GOG Galaxy. W przypadku wersji konsolowej to patch 1.04 (ważący ponad 500MB) jest już dostępny dla Playstation 4, posiadacze Xboxa One muszą jednak poczekać do przyszłego tygodnia.

Co nowego w aktualizacji 1.04 (Playstation 4, Xbox One) / 1.05 (PC) dla Wiedźmina 3: Dziki Gon?

- Wyłączono nieskończone odradzanie się niektórych utopców (poprawka exploita).
- Poprawiono dystrybucję punktów doświadczenia otrzymanych po ukończeniu zadania poniżej poziomu bohatera.
- Kupcy będą od teraz oferować więcej rodzajów broni.
- Zmieniono ceny map, które mogą być nabyte u kupców.
- Uproszczono schematy tworzenia przedmiotów.
- Gracze nie będą mieć już możliwości kupowania muszli, aby sprzedawać perły za wyższą cenę (poprawka exploita).
- Zwiększono różnorodność przedmiotów do znalezienia podczas eksploracji gry.
- Zwiększono różnorodność przedmiotów dostępnych w sklepach.
Sklepy będą od teraz oferować broń na lub ponad poziomem gracza.
- Nieznacznie zmniejszono ilość złota możliwą do znalezienia w skrzyniach i po pokonaniu potworów.
- Gracze będą odtąd mogli ulepszać swoje kamienie runiczne.
- Zmniejszono częstotliwość pojawiania się niektórych grup NPC.
- Geralt nie będzie już mieć możliwości zapalenia świeczek nieopodal skrzyń lub innych interaktywnych elementów.
- Poprawiono płynność kamery.
- Poprawki w modelu jazdy konnej.
- Poprawiono błąd, którzy uniemożliwiał odbijanie strzał jeśli gracz był daleko od strzelającego. - Poprawki społeczności żyjących w grze.
- Wiele mniejszych poprawek w systemie walki.
- Geralt będzie odtąd tracił punkty życia jeśli jego poziom toksyczności przekroczy 80% (zgodnie z pierwotnymi założeniami).
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia.
- Poprawiono ruchy Geralta, szczególnie podczas pływania.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi opuszczenie tonącej łodzi podczas celowania z kuszy.
- Poprawki błędów regeneracji zdrowia Geralta.
- Poprawiono losowo zablokowanie czynności podczas rozgrywki.
- Naprawiono rzadki błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia po szybciej podróży.
- Drobne poprawki językowe w podpowiedziach.
- Dodano tryb dla osób, mających problemy z rozróżnianiem barw. Opcja dostępna w menu gry.
- Poprawiono możliwość zminimalizowania gry za pomocą Alt+Tab.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne zamknięcie procesu gry, gdy użytkownik nie posiadał zainstalowanego XAUDIO.
- Ogólne poprawki stabilności i wydajności.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra zawieszała się podczas wgrywania zapisanego stanu rozgrywki.
- Poprawiono brakujące tłumaczenia w niektórych wersjach językowych.
- Ciri nie może odtąd odblokowywać punktów szybkiej podróży.
- Poprawiono zachowanie żagli, gdy kamera jest oddalona od łodzi.
- Poprawiono wydajność w scenach i scenkach przerywnikowych.
- Naprawiono mrugające chmury i mgłę na niektórych konfiguracjach sprzętowych.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał Geraltowi przenikanie przez ściany w Novigradzie.
- Usunięto podwójny dźwięk występujący podczas wchodzenia na niektóre typy powierzchni.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zapaść się pod ziemię, niedaleko Kaer Gelen.
- Powiększono niektóre elementy interfejsu i HUDa.
- Poprawiono wiele błędów panelów interfejsu.
- Drobne poprawki interfejsu w grze karcianej Gwint.
- Ulepszono rozmieszczenie HUDa dla ekranów o proporcjach 21:9, 4:3 oraz 5:4.
- Dodano możliwość wyłączenia informacji na ekranie o przebiegu walki oraz plakietek nad NPC.
- Wyłączono również komunikat o zmianie kontrolera.
- Dodano informacje i wpisy do dziennika o nowych DLC.
- Naprawiono błąd sprawiający iż niektóre receptury nie wyświetlają się w panelu alchemii, jeśli gracz posiada pierwszy poziom tych receptur.
- Poprawki rozłożenia klawiszy.
- Dodano nowe filtry dla paneli alchemii i tworzenia przedmiotów.
- Poprawiono dobór ścieżki dźwiękowej w niektórych lokacjach.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający wejście w interakcję z niektórymi przedmiotami podczas zadania “Stosy Novigradu”.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający bieganie po wykonaniu zadania “Po omacku”.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Ósmym w zadaniu “Władca Undvik”.
- Zmniejszono liczbę potworów Dzikiego Gonu pojawiających się podczas rozgrywki Ciri: “Ucieczka z moczarów”.
- Naprawiono błąd, który czasem sprawiał, że Keira Metz znajdowała się pod powierzchnią ziemi podczas zadania “Po omacku”.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektóre akcje podczas zadania “Najciemniej jest pod latarnią”.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał aktywację portalu podczas zadania “Po omacku”.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracz mógł utknąć w ruinach zamku Tuirseach.
- Geralt będzie odtąd mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że Roche nie pojawiał się przy Drzewie Wisielców podczas zadania “Oko za oko”.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę lub interakcję z niektórymi NPC.
- Poprawiono błąd, który mógł sprawić, że syreny w zadaniu “Władca Undvik” mogły być nieśmiertelne.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli używać pewnych przedmiotów po wykonaniu zadania "Śmiertelne grzechy".
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że niektórym graczom wyświetlał się nieskończony ekran ładowania podczas zadania "Królewski Gambit".
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektórym graczom progresje po wybraniu jednej z opcji dialogowych podczas rozmowy z Dijkstrą w zadaniu "Skarb Hrabiego Reuvena".
- Poprawiono błąd, który spraiwał, że Simun mógł się nie pojawić podczas zadania "Niespłacony dług".
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnik nie był agresywny po zastosowaniu przynęty podczas zadania "Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu".
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że skrzekacz nie był agresywny podczas zadania "Zlecenie: Skrzekacz".
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał pewne czynności podczas zadania "Mistrz areny".
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że wilki nie były widoczne podczas wykonywania zadania "Zlecenie: Tajemnicze ślady".
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi użycie szybkiej podróży.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał interakcję z Hattorim podczas zadania “Miecze i Pierogi”.
- Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania "Zlecenie: Barciowe widziadło".
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom progresję podczas zadania "Spis cudzołożnic".
- Poprawiono błąd, który permanentnie pozostawiał w dzienniku wpis na temat zadania "Represje w Novigradzie".
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że potwory pojawiały się wewnątrz budynku podczas zadania "Powrót na Krzywuchowe Moczary".
- Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania "Zlecenie: Barciowe widziadło".
- Poprawiono błąd podczas zadania "Opium dla ludu", który umożliwiał graczom zabicie potwora dwukrotnie.
- Dodano mechanizmy umożliwiające zdobycie kart Gwinta od Dijkstry i Lamberta, gdy ci nie są już obecni w grze.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że Triss zatrzymywała się na schodach po scence przerywnikowej w zadaniu "Teraz albo nigdy".
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że Ermion nie może opuścić obszaru Lugos podczas zadania "Słoneczny kamień".

To nie koniec poprawek i aktualizacji usprawniających grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. CD Projekt RED, prócz wypuszczania aktualnie co tydzień nowych paczek DLC, zapewnia wsparcie dla swojej gry przez kolejne miesiące, kiedy to wyjść mają 2 pełnoprawne rozszerzenia fabularne, powiększające historię Wiedźmina.