Zablokuj dostęp do wybranego dysku twardego

Jeśli z Twojego komputera korzystają inni użytkownicy, na pewno zależy Ci na tym, aby nie mieli dostępu do niektórych plików. Ciekawym sposobem ich ochrony jest całkowite zablokowanie dostępu do jednego z dysków twardych (na którym nie ma zainstalowanego systemu). Takie zabezpieczenie łatwo nałożyć z poziomu rejestru Windows XP.
Aby zablokować dostęp do dysku:



  1. Z menu Start wybierz Uruchom i wpisz regedit.


  2. Odszukaj klucz: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.


  3. Z menu Edycja wybierz polecenie Nowy/Wartość DWORD.


  4. Wpisz nazwę NoViewOnDrive.


  5. Kliknij wstawioną wartość prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybierz Modyfikuj.


  6. W polu Dane wartości wpisz oznaczenie dla dysku (przykładowo dla dysku D będzie to liczba 8).




Inne oznaczenia dysków:


A: 1, B: 2, C: 4, D: 8, E: 16, F: 32, G: 64, H: 128





Aby zdjąć ograniczenie, wpisz wartość 0.








Rys. Określ, który dysk ma być zablokowany. W tym przypadku jest to dysk D