Trendy w biznesowej turystyce. Co dziś jest standardem w hotelowej obsłudze klienta biznesowego

Klienci biznesowi to grupa o szczególnie wysokich wymaganiach. Co może zrobić obsługa hotelu, żeby im sprostać?

Dlaczego hotelom powinno zależeć na przyciągnięciu klientów biznesowych? Przede wszystkim dlatego, że to bardzo dochodowa grupa. Szacuje się, że ok. 1/3 dochodów w branży hotelarskiej pochodzi właśnie od klientów biznesowych. Goście hotelu, którzy podróżują służbowo, zwracają uwagę przede wszystkim na jakość usług. W trakcie pobytu wykonują obowiązki zawodowe, zatem ich czas jest cenny. Nie chcą, by cokolwiek ich rozpraszało, więc nie będą oszczędzać na swoim komforcie. 

Kolejną zaletą klientów biznesowych jest to, że pory roku nie wpływają znacząco na częstotliwość ich podróży. "Sezon" na wyjazdy służbowe trwa cały rok, dlatego tacy goście gwarantują hotelowi zarobek nie tylko w okresie wakacji. Dodatkowo, jeśli dany obiekt zrobi na nich dobre wrażenie, z pewnością przypomną sobie o nim, gdy ich firma będzie szukać miejsca na konferencję lub wyjazd służbowy.


fot. materiał promocyjny partnera

Tak cenni klienci muszą być zatem szczególnie "dopieszczeni" już od początku swojego pobytu. Jeśli podróżują samolotem lub pociągiem, warto zaproponować im bezpłatny transport z lotniska bądź dworca. Biznesmena, który odwiedza hotel kolejny raz z pewnością ucieszy, gdy zostanie powitany jak stały gość. Jak sprawić, żeby odniósł takie wrażenie? Wystarczą drobiazgi. Jeśli hotel ma zapisane jego dane, recepcjonista może wypełnić kartę meldunkową za gościa i tylko podsunąć mu do podpisania. Warto również pamiętać o preferencjach gościa, np. ulubionych daniach i zagadnąć o nie przy kolejnej wizycie. Dzięki temu klient poczuje się w hotelu jak w domu.

Miłą atmosferę stworzą też drobne gratisy np. powitalna lampka wina dostarczona do pokoju albo darmowy deser. Dla powracających klientów biznesowych warto też czasem naginać zasady hotelu - np. zaproponować im elastyczny czas zameldowania albo ułatwić przedłużenie doby hotelowej.

Klienci biznesowi często oczekują konkretnych udogodnień, które pomogą zaoszczędzić im czas. Absolutna podstawa do parking, szybkie wi-fi, biurko lub stolik w pokoju i śniadanie wliczone w cenę noclegu. Warto pomyśleć o tym, żeby zawrzeć w ofercie hotelu także takie usługi jak prasowanie, dostęp do świeżej prasy czy udostępnienie gościowi sejfu.

Nawet najlepsze wyposażenie nie pomoże jednak, jeśli obsługa gościa nie jest na najwyższym poziomie. Doskonale wyszkolony i kompetentny zespół to najważniejszy zasób każdego hotelu. Personel powinien nie tylko dbać o dobre samopoczucie klienta, ale być w stanie udzielić mu informacji np. o tym, gdzie w okolicy można wypożyczyć samochód i jakie lokalne atrakcje warto odwiedzić. A skoro o atrakcjach mowa - pamiętajmy, żeby zapewnić je także na terenie hotelu. Nie każdy klient biznesowy będzie miał po pracy dość energii, żeby zwiedzać zabytki lub bawić się w klubach. Wielu na pewno doceni hotelowe spa albo siłownię.

Partnerem cyklu jest Hotel Windsor