Najmłodsza firma wśród pięciu największych ma wartość 367 mld USD. W ciągu trzech lat akcje Facebooka podrożały o 150 procent.
Facebook to właściciel największego na świecie portalu społecznościowego. Do spółki należą też Instagram, Messenger i Whatsapp. Model biznesowy Facebooka opiera się na sprzedaży reklam, które firma wyświetla użytkownikom swoich serwisów. Kluczem do sukcesu Facebooka jest to, że tych użytkowników jest bardzo dużo. W czerwcu było ich średnio 1,13 miliarda dziennie. Za dostęp do takiej widowni reklamodawcy płacą Facebookowi duże pieniądze.
W związku z tym, że treści publikowane na Facebooku, czy Instagramie są tam zamieszczane przez samych użytkowników, a Facebook nie musi za nie płacić (a z drugiej strony nie dzieli się z użytkownikami wpływami z reklam), marża netto firmy jest bardzo wysoka ? przekracza 27 procent. Dzięki temu Facebook zarabia więcej niż Amazon osiągając od niego ponad 5 razy mniejsze przychody.
Roczne przychody Facebooka to 22,2 mld USD (10 razy mniej niż Apple). Roczny zysk Facebooka to 6 mld USD
Wartośc rynkowa Amazona to 382 mld USD. W ciągu ostatnich trzech lat akcje Amazona podrożały aż o 155 procent. Amazon to największa na świecie poczta, będąca jednocześnie ogromnym sklepem internetowym. Firma zarabia na pośrednictwie w handlu pomiędzy tymi, którzy wystawiają swoje produkty w ich sklepie, a tymi, którzy je kupują. Ponadto Amazon sprzedaje też swoje produkty, takie jak na przykład czytniki Kindle, zarabia też na abonamentach od klientów w ramach usługi Amazon Prime. Firma oferuje też usługi klientom biznesowym oraz produkuje filmy i seriale. Jej baza przychodów jest więc mocno różnorodna.
Przez to, że Amazon to firma głównie handlowa jej marża jest niewielka w porównaniu do tej w Google, czy Apple. Na każdych 100 dolarach przychodu Amazon zarabia tylko 1,7 USD zysku netto.
Roczne przychody Amazona to 121 mld USD. Roczny zysk netto to 1,9 mld USD
Microsoft był największą firmą świata w czasie pierwszej bańki internetowej, która pękła w 2000 roku. Jego wartość wtedy w momencie szczytowym przekraczała 600 mld USD. Dziś Microsoft jest warty 448 mld USD. W ciągu ostatnich trzech lat wartość rynkowa spółki wzrosła o 73 procent.
Głównym produktem Microsoft jest system operacyjny Windows wykorzystywany w większości komputerów stacjonarnych na świecie. Spółka zarabia też na usługach kierowanych głównie do klientów biznesowych, sprzedaje też między innymi konsole (X-Box) i telefony (po tym jak przejęli Nokię). Microsoft jest też właścicielem Skype?a laptopów Surface, oraz wyszukiwarki Bing. Marża netto w Microsofcie to prawie dokładnie 20 procent.
Roczne przychody Microsoft to 106 mld USD. Roczny zysk to 21,4 mld USD.
Alphabet to spółka, która do niedawna posługiwała się nazwą Google. Zmieniła nazwę, aby podkreślić, że to co znamy pod nazwą Google to wprawdzie najważniejszy, ale tylko jeden z wielu projektów spółki.
Wartość rynkowa Alphabet to 550 mld USD. W ostatnich miesiącach były takie dni, kiedy Alphabet wyprzedzał Appla i przez parę dni był największą firmą świata. W ciągu ostatnich trzech lat wartość rynkowa Alphabet wzrosła o 86 procent.
Alphabet próbuje rozwijać masę nowatorskich projektów, ale nadal podstawą jego biznesu jest Google, a podstawą biznesu Googla są reklamy w internecie. Spółka jest na tym rynku światowym liderem. Ponadto Google jest też właścicielem systemu Android, sklepu Google Play, marki Nexus na rynku smartfonów, oraz Chrome na rynku przeglądarek internetowych. Do koncernu należy też YouTube. Alphabet, podobnie jak Apple utrzymuje ponad 20 procent marży netto.
Roczne przychody Alphabet to 81,8 mld USD, a roczny zysk to blisko 18 mld USD
Wartość rynkowa to ponad 607 miliardów USD. W ciągu ostatnich trzech lat poszła w górę o 63 procent.
Spółka zarabia głównie na sprzedaży iPhonów i iPadów ? z tego źródła pochodzi ponad 2/3 łącznych przychodów spółki. Apple wprowadzając w 2007 pierwszą wersję iPhona sam stworzył sobie nowy rynek, na którym od razu zajął pozycję lidera. Innowacje takie jak Appstore, czyli sklep z aplikacjami, czy ekran dotykowy oraz łatwość obsługi spowodowały, że iPhone był strzałem w dziesiątkę. Dzięki swojej pozycji do dzisiaj Apple jest w stanie sprzedawać iPhona za dość wysoką cenę, co umożliwia spółce utrzymywanie bardzo wysokiej marży brutto na poziomie blisko 40 procent. Na poziomie netto marża przekracza 20 procent ? czyli na 100 dolarów przychodu po odjęciu wszystkich kosztów i podatków w spółce zostaje ponad 20 dolarów zysku netto.
Roczne przychody to ponad 220 miliardów USD, a roczny zysk to 47,8 mld USD.