Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Grupa Empik ruszyła z nową siecią księgarni, niezależnych od salonów Empik. Księgarnie Mole Mole - bo tak nazywa się nowa sieć - zostały otwarte już w 6 miastach Polski. I to tylko w półtora miesiąca. Do końca roku ma powstać jeszcze 15 księgarni Mole Mole.
Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Grupa Empik ruszyła z nową siecią księgarni, niezależnych od salonów Empik. Księgarnie Mole Mole - bo tak nazywa się nowa sieć - zostały otwarte już w 6 miastach Polski. I to tylko w półtora miesiąca. Do końca roku ma powstać jeszcze 15 księgarni Mole Mole.

Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Pierwsze księgarnie Mole Mole zostały otwarte w maju w centrach handlowych M1 w Zabrzu i Czeladzi. Potem powstały jeszcze w Krakowie, w podwarszawskich Markach, w Kołobrzegu i w Ostrowcu Świętokrzyskim. Już w piątek 7 lipca kolejny salon ruszy w Łomży. 

Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Na tym oczywiście nie koniec. Jak zapowiada Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik, w planach jest uruchomienie jeszcze 15 nowych księgarni do końca roku. Możliwy jest także rozwój formatu franczyzowego.

Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

O ile sklepy sieci Empik często kojarzą nam się z dużymi "molochami", o tyle Mole Mole mają być księgarniami zwykle małymi i kameralnymi (od 70 do 250 m2), i skupiać się niemal wyłącznie na sprzedaży książek. W Mole Mole dodatkowo można też kupić m.in. akcesoria do pakowania czy prasę, ale już nie np. płyty, zabawki, bilety czy gry planszowe albo komputerowe.

Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik Mole Mole - nowy format sklepów grupy Empik źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Salony Mole Mole różnią się od Empików nie tylko asortymentem, ale i architekturą i wystrojem. Ma to być zupełnie osobny brand, rozwijany nie zamiast sieci Empik (obecnie ok. 240 sklepów), ale obok. Mole Mole mają być prawdziwymi księgarniami, a nie multimedialnymi kolosami jak Empik.

Empik (Galeria Mokotów) Empik (Galeria Mokotów) źródło: Empik

Empik rozwija nowy format sklepów. Przyjmie się?

Warto przypomnieć, że w zeszłym roku Grupa pokazała nowy koncept salonów Empik. Odświeżony został wystrój księgarni, pojawił się też multimedialny "doradca klienta", pufy dla klientów czy specjalne miejsca dla rodzin z dziećmi.

Nowy koncept został wdrożony już m.in. w Galerii Mokotów w Warszawie. Docelowo w ciągu 4 lat metamorfozę ma przejść ok. 30 sklepów, w tej koncepcji ma powstawać też każdy nowy salon Empiku.