Grupa Empik ruszyła z nową siecią księgarni, niezależnych od salonów Empik. Księgarnie Mole Mole - bo tak nazywa się nowa sieć - zostały otwarte już w 6 miastach Polski. I to tylko w półtora miesiąca. Do końca roku ma powstać jeszcze 15 księgarni Mole Mole.
Pierwsze księgarnie Mole Mole zostały otwarte w maju w centrach handlowych M1 w Zabrzu i Czeladzi. Potem powstały jeszcze w Krakowie, w podwarszawskich Markach, w Kołobrzegu i w Ostrowcu Świętokrzyskim. Już w piątek 7 lipca kolejny salon ruszy w Łomży.
Na tym oczywiście nie koniec. Jak zapowiada Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik, w planach jest uruchomienie jeszcze 15 nowych księgarni do końca roku. Możliwy jest także rozwój formatu franczyzowego.
O ile sklepy sieci Empik często kojarzą nam się z dużymi "molochami", o tyle Mole Mole mają być księgarniami zwykle małymi i kameralnymi (od 70 do 250 m2), i skupiać się niemal wyłącznie na sprzedaży książek. W Mole Mole dodatkowo można też kupić m.in. akcesoria do pakowania czy prasę, ale już nie np. płyty, zabawki, bilety czy gry planszowe albo komputerowe.
Salony Mole Mole różnią się od Empików nie tylko asortymentem, ale i architekturą i wystrojem. Ma to być zupełnie osobny brand, rozwijany nie zamiast sieci Empik (obecnie ok. 240 sklepów), ale obok. Mole Mole mają być prawdziwymi księgarniami, a nie multimedialnymi kolosami jak Empik.
Warto przypomnieć, że w zeszłym roku Grupa pokazała nowy koncept salonów Empik. Odświeżony został wystrój księgarni, pojawił się też multimedialny "doradca klienta", pufy dla klientów czy specjalne miejsca dla rodzin z dziećmi.
Nowy koncept został wdrożony już m.in. w Galerii Mokotów w Warszawie. Docelowo w ciągu 4 lat metamorfozę ma przejść ok. 30 sklepów, w tej koncepcji ma powstawać też każdy nowy salon Empiku.