Nowe sieci dyskontów i fast-foodów, które właśnie wchodzą na polski rynek

W ubiegłym roku na polskim rynku pojawiły się 22 nowe marki - policzyła Polska Rada Centrów Handlowych. Większość z nich, jak choćby Forever 21, Steve Madden czy Skechers działa w branży odzieżowej bądź obuwniczej. Od ponad roku o polskiego konsumenta walczy Dunkin'Donuts. Pączkarski fast-food już raz był obecny na naszym rynku, ale kilkanaście lat temu Polacy nie widzieli powodu, żeby przepłacać za ciastko z dziurką i w 2002 r. zamknięto wszystkie lokale. Swoich sił próbuje też Westwing Home & Living, kultowa marka oferująca wyposażenie wnętrz. W tym roku możemy spodziewać się m.in. nowych dyskontów oraz sieci fast-food. Znajdzie się również coś dla miłośników mody i zabawki dla dzieci.
Papa John's to popularna sieć amerykański pizzerii/papajohns.com Papa John's to popularna sieć amerykański pizzerii/papajohns.com Papa John's to popularna sieć amerykański pizzerii/papajohns.com

Nowe sieci dyskontów i fast-foodów na polskim rynku: Sieć pizzerii Papa John's

W ubiegłym roku na polskim rynku pojawiły się 22 nowe marki - policzyła Polska Rada Centrów Handlowych. Ten rok też obfituje w premiery. Oto nowe sieci dyskontów i fast-foodów, które właśnie wchodzą na polski rynek.

Spółka PJ Western, do której należy sieć Papa John's, podała w komunikacie, że pod koniec 2017 r. zacznie realizować plany otwarcia 23 restauracji w Polsce.

Papa John's to trzecia co do wielkości firma na świecie zajmująca się dostarczaniem pizzy. Łącznie posiada ok. 5 tys. lokali w 45 krajach. Wszystko zaczęło się jednak od rodzinnego biznesu, na czym zresztą marka buduje swój wizerunek.

PJ jest oficjalnym sponsorem krajowej ligi futbolu amerykańskiego (NFL), oficjalnym dostawcą pizzy najważniejszej amerykańskiej ligi baseballu (MBL) i oficjalnym partnerem stowarzyszenia zajmującego się organizacją wyścigów równoległych (NHRA).

Dyskont Tedi Dyskont Tedi Niemiecki dyskont wielobranżowy tedi.com/materiały prasowe

Tedi, niemiecka sieć dyskontów z wystrojem wnętrz

Tedi to niemiecka sieć dyskontów z wystrojem wnętrz, zabawkami, gadżetami typu "zrób to sam", elektroniką, kosmetykami, materiałami budowlanymi, gadżetami kuchennymi, akcesoriami dla zwierząt czy materiałami biurowymi. W przeciwieństwie do marek już istniejących na polskim rynku nie oferuje produktów odzieżowych. Każdy sklep oferuje 5 tys. produktów w niskich cenach.

Jego konkurentami w Polsce są KiK, Pepco i TXM.

Sieć założono w 2004 r., a teraz posiada ok. 1,4 tys. sklepów, z czego zdecydowaną większość - 1350 - w Niemczech. Poza rodzimym rynkiem działa też Austrii, Słowenii, Słowacji, Holandii i Hiszpanii. W tym roku zapowiedziano otwarcie 150 kolejnych.

Czy szwedzkie burgery zasmakują Polakom? Czy szwedzkie burgery zasmakują Polakom? Czy szwedzkie burgery Max Premium Burgers zasmakują Polakom? Fot. materiały prasowe

Max Premium Burgers

1 września szwedzka sieć restauracji Max Premium Burgers otworzyła we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej swój pierwszy lokal w Polsce. Następne "w kolejce" do ugoszczenia sieci Max, jeszcze w 2017 r., są Warszawa i Gdańsk.

Menu Max Premium Burgers jest podobne do tego z innych sieci fast-food - znajdą się w nim zarówno burgery mięsne, nuggetsy i skrzydełka. To co wyróżnia markę to m.in. bogata oferta wegetariańska, wegańska czy bezglutenowa.

Szwedzka spółka już zapowiada, że na jednej restauracji we Wrocławiu nie poprzestanie. Plany inwestycyjne zakładają, że w ciągu dekady otwartych zostanie przynajmniej 200 lokali.

Max Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć fast foodów. Założono ją w roku 1968. W swoim kraju znajduje się na pierwszym miejscu rankingu popularności tego typu lokali. Zatrudnia 6000 pracowników, prowadzi 120 restauracji w Skandynawii, a także w Emiratach Arabskich.

benjerry.pl benjerry.pl Amerykańskie lody Ben & Jerry's mają być konkurencją dla produktów premium w tym segmencie/benjerry.pl

Lody Ben & Jerry's

Lody Ben & Jerry's dostępne są w Polsce od marca. Na początek marka wprowadziła sześć smaków i dwie gramatury - 0,5 l oraz 100 ml.

Ben & Jerry's to marka stworzona w 1978 roku przez dwójkę przyjaciół: Bena Cohena i Jerry'ego Greenfielda. Obecnie wchodzi w portfolio koncernu Unilever.

Dostępna w ponad 30 krajach na całym świecie, charakteryzuje się nie tylko dodatkami, jak kawałki ciasteczek, czekoladki czy gęste sosy, ale także starannością w doborze składników pod kątem jakości.

Marka wprowadzana jest powoli. W pierwszym roku do ok. 2 tys. punktów sprzedaży.

sfera.com/es/ sfera.com/es/ Hiszpańska marka Sfera oferuje produkty ze średniej półki cenowej/sfera.com/es/

Sfera, hiszpańska sieciówka odzieżowa

Sfera to kolejna po Zarze i Mango hiszpańska sieciówka odzieżowa, która ma szansę na dobre zadomowić się na polskim rynku.

Pierwszy sklep marka postanowiła otworzyć w centrum handlowym Wroclavia. Pierwsi klienci zrobią w nim zakupy już w październiku.

Cenowo Sfera klasyfikuje się na tym samym poziomie co jej wspomniani konkurenci. Pod względem asortymentu skupia się na aktualnych trendach.

action.com action.com Holenderski Action asortymentem przypomina niemieckiego Tedi. Dyskonty zapewne będą ze sobą konkurować/action.com

Action, holenderski dyskont wielobranżowy

Action specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów i dekoracji do domu, chemii gospodarczej, akcesoriach biurowych, zabawkach, artykułach ogrodniczych, artykułach gospodarstwa domowego, materiałach typu "zrób to sam" czy artykułach dla zwierząt. Łącznie w swojej ofercie sieć ma ponad 6 tys. produktów.

Pierwsze sklepy zostaną otwarte w województwach dolnośląskim i wielkopolskim, a konkretniej: w Wałbrzychu, Legnicy, Świdnicy, Lubaniu, Lesznie i Głogowie.

Otwarcie planowane jest na październik.

hamleys.com hamleys.com Sklepy Hamleys swoim wystrojem nawiązują do baśniowych scenerii/hamleys.com

Hamleys, brytyjski gigant zabawkowy

Hamleys wynajął w warszawskiej Galerii Północnej 1600 mkw. powierzchni. To dobra wiadomość, ponieważ brytyjska marka słynie z wyjątkowej aranżacji swoich sklepów i bogatego programu wydarzeń, które same w sobie dostarczają dzieciom rozrywki.

Hamleys posiada dziś ponad 70 sklepów na całym świecie, w tym w Dublinie, Dubaju, Ammanie, Glasgow, Bombaju, Madrasie i Rijadzie. Najsłynniejszy sklep Hamleys znajduje się przy Regent Street w Londynie. Jest prawdziwą ikoną miasta i jedną z głównych atrakcji turystycznych stolicy Wielkiej Brytanii. Rocznie odwiedza go ponad 5 milionów ludzi.

Więcej o: