Takimi samochodami będziemy jeździć już za kilka lat? Te projekty robią gigantyczne wrażenie. Trudno wybrać najlepszy

W konkursie 'Renault. Passion for Design & Innovation' zorganizowanym przez Renault uczestnicy mieli za zadanie zaprojektowanie w kreatywny sposób samochodu autonomicznego (czyli takiego, który jeździ bez kierowcy). Do finału trafiło pięciu kandydatów. Czterech zostało wybranych przez jury, a piąty wyłoniony został w głosowaniu internetowym. Który z projektów podoba się wam najbardziej?
Anthony Lo Anthony Lo fot.: Renault

Pięć projektów idealnego samochodu autonomicznego

Wszyscy kandydaci przedstawili projekty samochodów o nietypowej, futurystycznej sylwetce. Każdy z nich postawił na aerodynamikę - ich samochody mają bardzo opływowe kształty. Projekty są bardzo odważne i zdecydowanie mogą się podobać.

Trzy najlepsze prace zostaną wybrane przez Anthony'ego Lo, Dyrektora Designu Zewnętrznego Renault i innych członków jury.

Projekt - Daniel Płatek Projekt - Daniel Płatek fot.: Renault

ART DECO - Daniel Płatek

ART DECO to projekt elektrycznego, samo-sterowalnego samochodu o wyraźnie sprostowej sylwetce. Auto narysowane jest dość odważnie. Ma bardzo długą maskę i jest nisko zawieszone. Z wyglądu przypomina dzisiejsze sportowe samochody. Cały dach jest przeszklony, a drzwi otwierają się na boki. Wewnątrz znajdzie się miejsce dla czterech osób siedzących naprzeciw siebie. Inspiracją dla autora projektu był model Renault Reinastella z lat 30. ubiegłego wieku.

Projekt - Konrad Cholewka Projekt - Konrad Cholewka fot.: Renault

Liberta - Konrad Cholewka

Kolejny projekt samochodu o sportowej sylwetce. Auto jest bardzo aerodynamiczne z wieloma elementami poprawiającymi przepływ powietrza. Osadzone na wielkich kołach samo jest dość niskie. Sylwetka jest nowoczesna, jednak nie agresywna, dzięki czemu pasażerowie mogą czuć się w nim bezpiecznie. Wnętrze pojazdu nie ma zdefiniowanego ustawienia foteli. Miejsca mogą być modyfikowane na dowolny sposób. Do środka można dostać się przez otwierane do góry drzwi.

Projekt - Ryszard Szymański Projekt - Ryszard Szymański fot.: Renault

Concorde - Ryszard Szymański

Bardzo śmiały koncept samochodu, którego konstrukcja mogłaby zostać wykonana z grafenu (bardzo lekki i wytrzymały materiał). W aucie można zrezygnować z pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych ze względu na systemy eliminujące przeciążenia działające na pasażerów. Nie trzeba martwić się o ładowanie tego pojazdu. Dzięki plazmowemu generatorowi energii auto ma nieograniczony zasięg. Konstrukcja samochodu jest obła i bardzo aerodynamiczna. Auto potrafi zmieniać swój kolor. Możliwe jest także włączenie podświetlenia całej karoserii.

Projekt - Michał Ptak Projekt - Michał Ptak fot.: Renault

Tenemes - Michał Ptak

Projekt samochodu łączący sportowy kształt i elegancje. Z przodu pojazdu znajdują się wielkie wloty powietrza zwiększające przyczepność auta. Maska i kabina pasażerów jest na niemal równym poziomie, co zwiększa wrażenie szybkości samochodu. Drzwi pojazdu są pół przeźroczyste i rozsuwają się na boki.

Projekt - Daniel Czyszczoń Projekt - Daniel Czyszczoń fot.: Renault

Avame - Daniel Czyszczoń

Projekt zupełnie odmienny od pozostałych. Jako jedyny nie proponuje niskiego auta o sportowym charakterze. W zamian skupia się na kwestii spędzania czasu w podróży. Samochód jest w pełni samodzielny, napędzany przez prąd. Użytkownik takiego samochodu może spędzać czas z rodziną, oddać się multimedialnej rozrywce lub skupić się na sprawach służbowych. Ma do dyspozycji pojemną kabinę zawierającą cztery fotele (ustawione naprzeciw siebie) i wszechobecne wyświetlacze. Dostęp do niej zapewniają drzwi rozsuwane na boki.

Więcej o:
Komentarze (21)
Takimi samochodami będziemy jeździć już za kilka lat? Te projekty robią gigantyczne wrażenie. Trudno wybrać najlepszy
Zaloguj się
  • puch-atek

    0

    ładne, ładne auteczka. A gdzie jest coś praktycznego? Dla normalnego człowieka? Dla rodziny? Nic? Tylko dla korporacyjnych CEO? A to pocałujta się w odbyt i s pie...ć z taką wizyjnością dla 1%.

  • Swaggy Pi

    0

    Miałem myszkę komputerową podobną do tego fioletowego czegoś

  • starystormy

    0

    ten temenes to jezdzi kolami po wlasnej karoserii? cos panu projektantowi nie wyszlo

  • literyicyfry123

    0

    G-I-G-A-N-T-Y-C-Z-N-E-?!?!?
    Mało powiedziane. Buuuhahahaha....

  • tekameka

    Oceniono 6 razy 4

    "drzwi otwierają się na boki"
    bardzo ciekawe rozwiązanie :D

  • jottsp

    Oceniono 1 raz -1

    " ... systemy eliminujące przeciążenia działające na pasażerów ..." :) - wowczas nie beda potrzebne samochody, "pasazera" sie wystrzeli w kapsule z grafenu lub aero-zelu i spadnie sobie na cel i to bez spadochronu

  • fafarafafafa

    Oceniono 4 razy 0

    Co za pseudotechniczny bełkot...

  • mr.powers

    Oceniono 6 razy 0

    Za kilka a nawet za kilkanascie lat, Polacy dalej beda jezdzili sztruclami zza zachodniej granicy. Gwarantowane.

  • stachud

    Oceniono 3 razy 1

    Szczególnie te z kilkucentymetrowym prześwitem nadają się do Polski. Wszystkie będą wisieć na polskich spowalniaczach.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX