Renault stworzyło samochód pozbawiony drzwi. Prawdopodobnie i tak go nie kupisz

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu francuski producent pokazał niezwykłe auto koncepcyjne. Wygląda ono niezwykle futurystycznie, jednak zaskoczeni będziemy dopiero po otwarciu drzwi... których tak naprawdę nie ma.
AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ BENOIT TESSIER / REUTERS / REUTERS

Niestety to tylko koncept

Niedawno pisaliśmy o niezwykłym Renault DeZir. Niezwykły koncept można było obejrzeć po raz pierwszy w Warszawie. Auto wyglądało niesamowicie futurystycznie, jednak to jeszcze nie szczyt możliwości projektantów francuskiej firmy.

AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ BENOIT TESSIER / REUTERS / REUTERS

Nieziemska stylistyka po raz drugi

Teraz na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show zaprezentowano nowy samochód koncepcyjny - Renault Trezor. Przypomina on pod pewnymi względami niesamowitego DeZir'a, a pod innym bije go na głowę. Nic dziwnego, DeZir prezentowany był na paryskich targach 6 lat wcześniej.

France Paris Auto Show France Paris Auto Show Michel Euler (AP Photo/Michel Euler)

Brak drzwi

Auto wygląda bardzo futurystycznie. Jest jednak tylko konceptem, dlatego na pierwszy rzut oka może nie zapierać tchu w piersiach. Do czasu kiedy spróbujemy do niego wsiąść. Wtedy okaże się, że auto tak naprawdę nie posiada... drzwi.

AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ JACKY NAEGELEN / REUTERS / REUTERS

Podnoszony dach

Zamiast drzwi ponosi się cała górna część samochodu, łącznie z maską. To sprawia, że do Trezor'a wsiadamy niemal jak do bolidu Formuły 1. Wszystko dla jak najlepszej aerodynamiki. Auto faktycznie jest bardzo opływowe, co pomaga także w rozwijaniu znacznych prędkości.

Poniższy film świetnie prezentuje Renault Trezor'a w akcji:

France Paris Auto Show France Paris Auto Show Michel Euler (AP Photo/Michel Euler)

Silnik

Nie mogło oczywiście zabraknąć sinika. Ten podobnie jak przystało na samochód koncepcyjny 2016 roku jest elektryczny i ma dość wysoką wydajność. 350 koni mechanicznych i 380 niutonometrów momentu obrotowego - to wartości może niezbyt wygórowane, jednak w zupełności wystarczające, aby na liczniku pierwsze 100 km/h pokazało się po mniej niż 4 sekundach.

AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ JACKY NAEGELEN / REUTERS / REUTERS

Technologie rodem z Formuły E

Sposób wsiadania do samochodu to nie jedyna rzecz upodabniająca auto do wyścigowych bolidów. Jest nią także technologia odzyskiwania energii, którą zaczerpnięto wprost z bolidów Formuły E (wyścigi elektrycznych bolidów).

Do zasilenia Renault Trezor'a wykorzystano dwie baterie umieszczone z przodu i z tyłu auta. Szkoda tylko, że pomimo zastosowania włókna węglowego nie udało się ograniczyć masy samochodu, która wynosi aż 1600 kg.

AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ JACKY NAEGELEN / REUTERS / REUTERS

Inne ciekawostki

Bardzo ciekawie wyglądają przednie lampy, w które wyposażono Trezor'a. Otulają one wręcz ogromne wloty powietrza zastosowane do chłodzenia tarcz hamulcowych. Jak mogliście zobaczyć na filmie logo producenta jak i nazwa modelu również jest podświetlane, co szczególnie ciekawie wygląda nocą.

Ciekawostką jest również bardzo panoramiczna przednia szyba, która jest czerwona. Dodatkowo, dzięki pozbyciu się drzwi w prowadzeniu auta nie przeszkadzają słupki A. Wewnątrz pojazdu zastosowano zagięte ekrany, jednak to staje się już niemal standardem, nie tylko w samochodach koncepcyjnych.

AUTOSHOW-PARIS/ AUTOSHOW-PARIS/ BENOIT TESSIER / REUTERS / REUTERS

Koncept pozostanie konceptem

Nisko zawieszony sportowy koncept miałby oferować możliwość całkowicie autonomicznej jazdy. Według producenta takie rozwiązanie udałoby się wprowadzić już w 2020 roku. Niestety jest to jedynie samochód koncepcyjny, a więc i tak nie uda się go kupić, bo Renault nie ma planów dotyczących wprowadzenia podobnego auta do sprzedaży.