Szwedzki koncern odzieżowy Lindex działający w 18 krajach ma konkretne plany mocnej ekspansji w Polsce. Wprawdzie ma on już w naszym kraju kilka sklepów (na Śląsku), a pierwszy z nich otwarto już w 2010 roku, jednak dotychczas nie miał planów podbijania polskiego rynku. Jednak wraz z nową strategią pojawiły się i plany podboju serc Polek.
Sklepy marki Lindex, które działają obecnie w Polsce, otwarte zostały przez czeski oddział koncernu. W pewnym sensie marka wciąż nie jest więc w pełni w Polsce obecna. Johan Isacson odpowiadający za franczyzę w koncernie, zdradził jednak, że wiosną rozpoczną się poszukiwania masterfranczyzobiorcy.
- Chcielibyśmy, żeby jesienią mógł uruchomić biznes. Mówimy o dziesiątkach sklepów w dłuższej perspektywie - ile będzie ich dokładnie, to kwestia uzgodnień właśnie z nim - cytuje Isacsona "Puls Biznesu".
Dotychczas działające placówki miałyby być zarządzane przez nowego partnera. Lindeksowi zależy na lokalnym partnerze, niekoniecznie z branży modowej, ale mającemu wiedzę o tym, jak funkcjonować na polskim rynku. Model z masterfranczyzobiorcą sprawdza się Lindeksowi w takich krajach, jak Serbia czy Albania i Kosowo.
W Polsce Lindex przymierza się do ekspansji w większych miastach, przy czym lokalizacjami sklepów mogą być zarówno centra handlowe, jak i ulice handlowe. Koncern jest w stanie wyróżnić się na polskim rynku sieciówek, gdyż w ofercie nie ma ubrań dla mężczyzn, a cenowo porównywalny jest do H&M (również pochodzącego ze Szwecji koncernu). W ubrania marki Lindex ubiorą się tylko panie (i dzieci). W ofercie firmy są również kosmetyki.
Lindex jest szwedzką marką odzieżową istniejącą od lat 50-tych XX wieku. Początki marki, to sprzedaż bielizny. Od ponad 10 lat Lindex należy do fińskiej grupy Stockmann. Twarzami marki Lindex były Gwyneth Paltrow, Kate Hudson czy Izabella Scorupco.
Sklep Lindex w Londynie
Sklep Lindex w Londynie