- Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma włoska SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu, która za cenę ponad 1,072 mld zł ma wykonać zadanie w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat - czytamy w komunikacie GDDKiA.
Chętnych na wybudowanie odcinka S7 od węzła Widoma do węzła Igołomska było 11 - tyle ofert złożono. Wszystkie firmy zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące.
Wskazano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę #S7 od węzła Widoma do włączenia do węzła Igołomska w Krakowie. Przy braku odwołań i po zakończeniu kontroli uprzedniej podpiszemy umowę z wykonawcą https://t.co/6CZVQasYLH #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/5CXeONigyU
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (@GDDKiA) 6 marca 2018
Najniższą cenę ponad 1 mld 22 mln 462 tys. zł zaproponowała włoska firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. z Parmy. Oferta ta po przebadaniu i złożeniu wyjaśnień przez wykonawcę została odrzucona.
- Inwestor uznał, iż "wykonawca nie wyjaśnił w sposób wyczerpujący i wiarygodny, że zaproponowana przez niego cena jest możliwa i rynkowa" oraz "nie wywiązał się ze spoczywającego na nim obowiązku wykazania, że cena nie jest rażąco niska"- napisano w komunikacie Generalnej Dyrekcji.
Odcinek, który ma być zbudowany jest jednym z trzech fragmentów S7, które miały połączyć granicę woj. świętokrzyskiego z węzłem Igołomska w Krakowie.
W styczniu została podpisana umowa z wykonawcą budowy odcinka od węzła Szczepanowice do węzła Widoma. Zbuduje go firma Mota-Engil Central Europe za ponad 508 mln zł. Teraz wybrano wykonawcę odcinka od węzła Widoma do węzła Igołomska.
Problem jest z odcinkiem od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice. Protesty mieszkańców wsi Poradów doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego odcinek ten został podzielony na dwie części - ta oprotestowana została wyłączona i będzie musiała uzyskać nową decyzję.
W styczniu GDDKiA zaprezentowała osiem wariantów drogi S7 w okolicy Poradowa. Spośród nich będzie trzeba wybrać dwa, które zostaną złożone we wniosku o wydanie nowej decyzji środowiskowej.
Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Liczy ponad 700 km i biegnie od Gdańska do Rabki-Zdroju. Ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiadał niedawno, że cała droga ekspresowa S7 od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki będzie gotowa w 2022 r.