Biedronka jest bardzo zadowolona z rezultatów pierwszej edycji akcji "Piątek i sobota bez VAT" 6 i 7 kwietnia, kiedy wybrane artykuły były tańsze o równowartość stawki VAT. Jak informuje, klienci "pokochali" weekend bez VAT i z promocji skorzystało ponad 5 mln osób. Więcej niż co drugi klient wychodził z dyskontu z przynajmniej jednym przecenionym towarem. Według analiz Biedronki, sklepy sieci odwiedziło o kilka procent więcej osób niż "zwykle".
Trudno się więc dziwić, że Biedronka postanowiła zorganizować drugą odsłonę promocji. W piątek i sobotę 13-14 kwietnia tańszy o równowartość stawki VAT ma być ponad 9,5 tys. artykułów, m.in. zabawki, rowery, sprzęt elektroniczny i elektryczny (np. laptopy, telewizory, telefony, roboty kuchenne), artykuły gospodarstwa domowego, oświetlenie, środki do prania czy słodycze.
Jak informuje sieć, ponad 90 proc. artykułów objętych promocji będzie przecenionych o 23 proc., czyli najwyższą stawkę VAT. Inne "poziomy" obniżek to 5 i 8 proc.
Lidl nie idzie w ilość przecenianych produktów, jak Biedronka. Kusi za to skalą tych obniżek. W sobotę 14 kwietnia nawet o 33-40 proc. obniżone będą ceny ok. 70 produktów spożywczych, m.in. winogron jasnych, łopatki wieprzowej czy mięsa mielonego z indyka.
Co więcej, maksymalnie o 70 proc. zostaną też obniżone ceny ok. 80 produktów przemysłowych i odzieżowych - w ofercie będą np. spodnie damskie za 17 zł czy smartfon GS160 za 119 zł.
Lidl pozwolił sobie też na lekką uszczypliwość wobec Biedronki zapowiadając sobotnie promocje hasłem "Po co czekać do maja". To nawiązanie do trwającej od tygodni promocji "Przygotuj się na Majówkę. Kropka po kropce" w Biedronce - gdzie za zakupy klienci zbierają kropki, a za 7 kropek w dniach 27 kwietnia - 2 maja będzie przysługiwał im rabat 10 proc. na zakupy.
Za plecami podgryzających się Biedronki i Lidla również toczy się walka o klienta. Przykładowo, w piątek 13 kwietnia w sklepach Kaufland o 23 proc. przecenione są niektóre kawy, o 44 proc. niektóre soki. Carrefour kusi w kwiedniu darmową dostawą niektórych towarów. W Auchan do soboty tańsze o 100-150 zł są m.in. grille i rowery młodzieżowe, a w Piotrze i Pawle przy zakupach min. 50 zł wszystkie kawy są przecenione o 20 proc.
Tymczasem związkowcy z NSZZ Solidarność '80 w Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) od dwóch dni promują filmem z prywatnymi zdjęciami swoich pracowników akcję "#NieKupujKochaj". Jego celem jest wyeksponowanie prawa pracowników handlu do wypoczynku.
Przypomnijmy, że możliwe są pewne zmiany w ustawie ograniczającej handel w niedziele. Chodzi m.in. o doprecyzowanie zasad działania sklepów na dworcach czy wprowadzenie regulacji ukrócających "nocne zmiany" z niedzieli na poniedziałek.
Czytaj więcej: Zakaz handlu w niedziele do poprawy. Autorzy projektu mają propozycje pierwszych zmian