Czekacie na II linię metra? Prace wrą. Zajrzyjcie z nami na podziemny plac budowy

Zgodnie z zapowiedziami cała II linia metra M2 ma być gotowa na przełomie 2022 i 2023 r. W listopadzie 2018 r. została podpisana umowa na budowę ostatniego odcinka M2, który ma połączyć Bemowo z Targówkiem. Prace przy II linii metra na Bródnie rozpoczęły się na początku marca i przebiegają na trzech przyszłych stacjach - od Zacisza na Targówku, przez Kondratowicza, a na stacji Bródno kończąc.
Tunel linii zachodniej Tunel linii zachodniej Metro Warszawskie

Tunel linii zachodniej

Wygląda na to, że metro coraz bliżej. Tunele pod ziemią w coraz mniejszym stopniu przypominają ślady po krecie-gigancie. Już niebawem pojadą tędy pasażerowie z Bemowa. I na Bemowo.

Rozdzielnice prawie w gotowości Rozdzielnice prawie w gotowości Metro Warszawskie

Rozdzielnice prawie w gotowości

Podstawowymi elementami systemu zasilania w metrze są podstacje trakcyjno - energetyczne. Przyjęto zasadę, że są one rozmieszczone na co drugiej stacji (w tym na pierwszej i ostatniej danego odcinka). Podstacje energetyczne umieszczone są na stacjach parzystych.

Prace przy torach linii zachodniej Prace przy torach linii zachodniej Metro Warszawskie

Prace przy torach linii zachodniej

Jak potwierdziło Metro Warszawskie, w lutym montaż instalacji uziemieniowej torów odstawczych stacji C06 Księcia Janusza wyniósł 55 proc. Długość tunelu toru prawego wyniesie 3 481,6 m, lewego - 3 477,7 m. Całkowita długość tuneli linii zachodniej wyniesie 5 047 m.

Prace montażowo-wykończeniowe linii zachodniej M2 Prace montażowo-wykończeniowe linii zachodniej M2 Metro Warszawskie

Prace montażowo-wykończeniowe linii zachodniej M2

Zaplecze przyszłych stacji metra linii zachodniej jest wyposażane w kolejne urządzenia, a na sufitach peronów układana jest izolacja akustyczna. W lutym zostały dostarczone prawie wszystkie urządzenia wentylatorów. Ruszyły też prace montażowe kanałów wentylacyjnych.

Linia wschodnia M2 prezentuje się nie mniej imponująco Linia wschodnia M2 prezentuje się nie mniej imponująco Metro Warszawa

Linia wschodnia M2 prezentuje się nie mniej imponująco

II etap realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie zlokalizowany jest na terenie dzielnicy Targówek we wschodnio-północnej części Warszawy. Długość toru prawego to 4 020,6 m, zaś lewego - 3 993,2 m. Całkowita długość tuneli odcinka wschodnio-północnego będzie nieco większa niż zachodniego i wyniesie 5 785 m.

Trwają intensywne prace przy torowisku linii wschodniej Trwają intensywne prace przy torowisku linii wschodniej Metro Warszawa

Trwają intensywne prace przy torowisku linii wschodniej

Pierwszą stacją w II etapie odcinka wschodniego-północnego M2 jest stacja C19 Zacisze, zlokalizowana pod ul. Figara. Drugą stacją jest C20 Kondratowicza, zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego. Trzecia to stacja C21 Bródno zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańska/Rembielińska i Łabiszyńska.

Stacje linii wschodniej przypominają coraz bardziej te, które już znamy z I linii Stacje linii wschodniej przypominają coraz bardziej te, które już znamy z I linii Metro Warszawskie

Stacje linii wschodniej przypominają coraz bardziej te, które już znamy z I linii

Całkowita kubatura trzech stacji na Targówku i Bródnie wyniesie 672 179 metrów sześciennych. Dla porównania, kubatura obydwu stacji C4 Powstańców Śląskich i C5 Wola Park na warszawskiej Woli wyniesie 295 602 metry sześcienne. 

Kasowniki już czekają na pasażerów Kasowniki już czekają na pasażerów Metro Warszawskie

Kasowniki już czekają na pasażerów

Projekt stacji C20 Kondratowicza zakładania łącznik ze stacji metra do projektowanych przystanków tramwajowych przy ulicy Św. Wincentego. Stacja C21 Bródno będzie wyposażona w dwie komory rozjazdów oraz tory odstawcze.

Testowe pojazdy II linii metra M2 już pojawiają się pod ziemią Testowe pojazdy II linii metra M2 już pojawiają się pod ziemią Metro Warszawskie

Pierwszy przejazd techniczny na odcinku wschodnio-północnym pojawił się pod koniec stycznia

II linię warszawskiego metra buduje włoska firma Astaldi, która kilka miesięcy temu ogłosiła bankructwo. Projekt M2 jest jednak zabezpieczony, co wydaje się potwierdzać stanowisko ratusza. Władze miasta zapewniły, że prace są na bardzo zaawansowanym etapie - dla odcinka Praga-Targówek wynoszą już 90 proc. - a kłopoty finansowe wykonawcy nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji.

M2 już niebawem połączy Bemowo z Targówkiem. Prace mają zostać ukończone w terminie M2 już niebawem połączy Bemowo z Targówkiem. Prace mają zostać ukończone w terminie Metro Warszawskie

M2 już niebawem połączy Bemowo z Targówkiem. Prace mają zostać ukończone w terminie

Pierwszy etap linii M2, którym już podróżujemy ma łączną długość ponad 6 km. Całość II linii metra, łącznie z nadal budowanymi, ma liczyć 21 stacji. Obecnie w stolicy trwają prace przy 14 stacji metra i 15 km tuneli. II linia metra M2 to inwestycja za ponad dwa miliardy złotych. Już pod koniec 2019 r. będziemy mogli pojechać na Targówek, a w następnej kolejności na Wolę, Bródno i wreszcie na Bemowo.

Więcej o:
Komentarze (18)
Czekacie na II linię metra? Prace wrą. Zajrzyjcie z nami na podziemny plac budowy
Zaloguj się
  • naczelnik_czerpak

    Oceniono 19 razy 9

    Brak stacji imienia Pana Pawła Drugiego?!! Ani jednej peronowej kaplicy?!
    To jakieś szatańskie metro!
    Zakopać!!

  • 20portal

    Oceniono 2 razy 2

    Naczelniku-Czerpak.
    Nie ma stacji im. Jana Pawła, ale jest w Warszawie - finansowane przez Ratusz - CENTRUM MYŚLI JANA PAWŁA II. To jeden z większych skandali świadczących o całkowitym zespoleniu władzy z kościołem. Są tam, a jakże, stanowiska dyrektorskie i takie tam różne bajery. przy okazji dodam, że jest to "centrum myśli", które nie przyjmuje do wiadomości żadnych innych myśli (udowodnionych) wyrażanych O JP II w świecie. No, ale co kraj, to obyczaj.
    Chociaż wiesz Pan, Panie Trzaskowski za co płacisz w Warszawie z naszych pieniędzy?

  • naczelnik_czerpak

    Oceniono 10 razy 2

    Ani jednej stacji imienia Pana Pawła Drugiego?!! Ani jednej kaplicy oeroniwejy?!!! To jakieś szatańskie metro!! Zakopać!!

  • alik-w-plomieniach

    0

    Taaaa, jasne, tylko wschodnie przedłużenie jest już prawie gotowe i będzie otwarte w tym roku, natomiast odcinek zachodni może i ładnie wygląda od dołu, ale na górze to jeszcze syf, błoto i dziury w ziemi.
    A o planach trzeciej linii to nawet nie zaczynajcie, wpuścili się ze stacją Stadion tak, że opad macek gwarantowany. To jest do odratowania jeśli najpierw zbuduje się w całości trasę na Gocław, a na lewym brzegu będzie się puszczać na przemian pociągi 2. i 3. linii, ale wada jest taka, że prawy brzeg dostanie w dupę, bo tam na obydwu liniach pociągi będą jeździć co 4 minuty minimum.

  • micand1

    Oceniono 9 razy -3

    Z moich podatków !

  • pe_ro

    Oceniono 10 razy -6

    Organizacja i tempo prac na Kondratowicza potwierdza tezę, że jedynym parametrem wyboru kontrahenta była cena a nie termin realizacji kontraktu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX