Wygląda na to, że metro coraz bliżej. Tunele pod ziemią w coraz mniejszym stopniu przypominają ślady po krecie-gigancie. Już niebawem pojadą tędy pasażerowie z Bemowa. I na Bemowo.
Podstawowymi elementami systemu zasilania w metrze są podstacje trakcyjno - energetyczne. Przyjęto zasadę, że są one rozmieszczone na co drugiej stacji (w tym na pierwszej i ostatniej danego odcinka). Podstacje energetyczne umieszczone są na stacjach parzystych.
Jak potwierdziło Metro Warszawskie, w lutym montaż instalacji uziemieniowej torów odstawczych stacji C06 Księcia Janusza wyniósł 55 proc. Długość tunelu toru prawego wyniesie 3 481,6 m, lewego - 3 477,7 m. Całkowita długość tuneli linii zachodniej wyniesie 5 047 m.
Zaplecze przyszłych stacji metra linii zachodniej jest wyposażane w kolejne urządzenia, a na sufitach peronów układana jest izolacja akustyczna. W lutym zostały dostarczone prawie wszystkie urządzenia wentylatorów. Ruszyły też prace montażowe kanałów wentylacyjnych.
II etap realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie zlokalizowany jest na terenie dzielnicy Targówek we wschodnio-północnej części Warszawy. Długość toru prawego to 4 020,6 m, zaś lewego - 3 993,2 m. Całkowita długość tuneli odcinka wschodnio-północnego będzie nieco większa niż zachodniego i wyniesie 5 785 m.
Pierwszą stacją w II etapie odcinka wschodniego-północnego M2 jest stacja C19 Zacisze, zlokalizowana pod ul. Figara. Drugą stacją jest C20 Kondratowicza, zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego. Trzecia to stacja C21 Bródno zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańska/Rembielińska i Łabiszyńska.
Całkowita kubatura trzech stacji na Targówku i Bródnie wyniesie 672 179 metrów sześciennych. Dla porównania, kubatura obydwu stacji C4 Powstańców Śląskich i C5 Wola Park na warszawskiej Woli wyniesie 295 602 metry sześcienne.
Projekt stacji C20 Kondratowicza zakładania łącznik ze stacji metra do projektowanych przystanków tramwajowych przy ulicy Św. Wincentego. Stacja C21 Bródno będzie wyposażona w dwie komory rozjazdów oraz tory odstawcze.
II linię warszawskiego metra buduje włoska firma Astaldi, która kilka miesięcy temu ogłosiła bankructwo. Projekt M2 jest jednak zabezpieczony, co wydaje się potwierdzać stanowisko ratusza. Władze miasta zapewniły, że prace są na bardzo zaawansowanym etapie - dla odcinka Praga-Targówek wynoszą już 90 proc. - a kłopoty finansowe wykonawcy nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji.
Pierwszy etap linii M2, którym już podróżujemy ma łączną długość ponad 6 km. Całość II linii metra, łącznie z nadal budowanymi, ma liczyć 21 stacji. Obecnie w stolicy trwają prace przy 14 stacji metra i 15 km tuneli. II linia metra M2 to inwestycja za ponad dwa miliardy złotych. Już pod koniec 2019 r. będziemy mogli pojechać na Targówek, a w następnej kolejności na Wolę, Bródno i wreszcie na Bemowo.