Sieć Tesco przekazała, że ma zamiar skupić się nowym, mniejszym formacie swoich sklepów w Polsce. W związku ze zmianą polityki asortymentowej w większości sklepów rozpoczęły się promocyjne wyprzedaże produktów, które można kupić nawet o połowę taniej. Z każdą godziną półki sklepowe w Tesco świecą coraz większymi pustkami.
Tesco zdecydowało o przebudowaniu swoich marketów ze standardowych do tzw. hipermarketów kompaktowych. Mają one funkcjonować równolegle z wybranymi marketami sieci, które pozostaną w dotychczasowej formie. Tesco potwierdziło, że poza przebudową niektórych obiektów, jest w tym momencie w trakcie podpisywania umów sprzedaży ośmimu dużych hipermarketów. Jeśli transakcja przebiegnie równie szybko, co promocyjna wyprzedaż produktów w Tesco, sprzedaż hipermarketów będzie błyskawiczna.
Chemia gospodarcza w promocyjnych cenach znika z Tesco równie szybko, co żywność. Hitem sprzedażowym, który ogołocił sklepowe półki, okazały się płyny do płukania i tabletki piorące.
- podało Tesco.
Firma Tesco postanowiła sprzedać duże hipermarkety swojej sieci w różnych miastach Polski. Jak dotąd ogłosiła sprzedaż następujących obiektów:
Dodatkowo sieć podjęła decyzję o nie przedłużaniu umów najmu dwóch supermarketów - w Sosnowcu (ul. 1- go Maja) i Warszawie (ul. Wolska).
Tesco swoją decyzję o zmianie formatu sklepów tłumaczy zmieniającymi się trendami rynkowymi i nawykami konsumentów.
- tłumaczy Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.
Sieć Tesco, biorąc pod uwagę jej coraz gorsze wyniki w porównaniu z innymi marketami, najwyraźniej zauważyła brak konkurencyjności. Zmiana formatu i dopasowanie asortymentu mają pomóc to zmienić.
- podsumował Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Brytyjska sieć marketów w połowie lipca podała, że polski oddział Tesco zakończył rok finansowy 2018/2019 ze stratą 11 mln funtów, czyli ok. 55 mln zł. W ostatnim czasie firma zamknęła w Polsce kolejne sklepy (tym razem w Olsztynie, Nowym Sączu, Rudzie Śląskiej i Starogardzie Gdańskim) oraz duże centrum dystrybucji w Komornikach pod Poznaniem. Podczas tegorocznej konferencji "Capital Markets Day 2019" sieć Tesco podała, że w 2018 r. w naszym regionie Europy zamknęła 91 nierentownych sklepów.