"Ile palców ma koń?" Takie hasła rządziły w polskim Google w 2018 roku

Niektóre śmieszne, inne zaskakujące, jeszcze inne zupełnie oczywiste. Zestawianie przygotowane przez Google świetnie pokazuje czym interesowali się Polacy w 2018 roku. A te zainteresowania okazały się bardzo szerokie.
Doping fanów w strefie kibica podczas meczu Polska - Japonia . Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 Doping fanów w strefie kibica podczas meczu Polska - Japonia . Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl

"Wydarzenia" w 2018 roku

Google zebrał hasła wyszukiwane przez Polaków w 2018 roku i pogrupował je według pięciu kategorii. Zacznijmy od "Wydarzeń", których w ostatnich 12 miesiącach nie brakowało.

W tej kategorii nie ma też zaskoczeń. Na pierwszym miejscu znalazły się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018, które od połowy czerwca, przez miesiąc rozpalały serca kibiców. Polskich zdecydowanie krócej, niż francuskich i chorwackich, jednak mundial i tak wybił się na 1. miejsce w Google.

Dalej, na pozycji 2. znalazły się Wybory Samorządowe 2018, a pierwszą trójkę zamyka Eurowizja 2018. Tuż za podium mamy za to Egzamin gimnazjalny 2018 i Mistrzostwa świata w siatkówce 2018.

Nanga Parbat Nanga Parbat fot. Ahmed Sajjad Zaidi/Pakistan/CC BY-SA 2.0/Wikimedia Commons

"Ludzie" w 2018 roku

W 2018 roku Polacy próbowali dowiedzieć się więcej na temat szwedzkiego DJ-a "Avicii", który popełnił samobójstwo podczas urlopu w Omanie. To hasło zajęło w polskim Google 1. miejsce.

Wyprzedziło tym samym Tomasza Mackiewicza (2.), którego tragiczną wyprawę na Nanga Parbat obserwowała w styczniu niemal cała Polska i Korę Jackowską (3.), która zmarła w lipcu 2018 roku. Polacy byli również ciekawi informacji na temat nowej księżnej brytyjskiej Meghan Marklel (4.) oraz Alfiego Evansa (5.).

RODO lepiej chroni nasze dane, ale doprowadza też do absurdów RODO lepiej chroni nasze dane, ale doprowadza też do absurdów Ilustracja RK

"Co to jest...?"

W połowie roku bardzo głośno było na temat rozporządzenia o ochronie danych, popularnie zwanego RODO. Zrodziło wiele kontrowersyjnych sytuacji w urzędach czy szpitalach, dla wielu osób było też niezrozumiałe. Nie dziwi więc, że 1. miejsce w tej kategorii zajęło hasło "Co to jest RODO?".

Tylko nieco rzadziej polscy internauci zastanawiali się "Co to jest niepodległość?" (2.) i "Co to jest RRSO?" (3.). Dalej, na 4. i 5. miejscu mamy odpowiednio hasła "Co to jest habryka?" i "Co to jest alert RCB?".

'Kler' w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego 'Kler' w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego MATERIAŁY PRASOWE

"Filmy" w 2018 roku

Najpopularniejszym tytułem filmu w polskim Google został "Kler". Dzieło Wojciecha Smarzowskiego zostało najbardziej kasowym polskim filmem ostatnich lat i sprowadziło do kin kilka milionów widzów.

"Klerowi" miejsca musiały ustąpić nawet amerykańskie produkcje "Bohemian Rhapsody" (miejsce 2.) i "Nowe oblicze Greya" (miejsce 4.). Na 3. i 5. pozycji znalazły się dwa kolejne polskie filmy, "Planeta Singli 2" i "Kobiety mafii".

"Ile...?"

W kategorii "Ile...?" aż dwa z pięciu najczęściej wpisywanych haseł pochodzą z programu telewizyjnego "Milionerzy". O to "Ile palców ma koń?" (miejsce 1.) i "Ile skrzydeł ma motyl?" (miejsce 4.) pytał Hubert Urbański uczestników teleturnieju w 2018 roku.

Poza tym Polacy zastanawiali się "Ile zebrał WOŚP?" (2.), "Ile do wakacji?" (3.) i "Ile zarabia radny?" (5.).

Google Google Fot. Pixabay

TOP 10 haseł w 2018 roku

Google podaje też zestawienie dziesięciu najpopularniejszych haseł w Polsce w 2018 roku bez podziału na kategorie. Oto pełna lista:

  • 1) Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018
  • 2) Avicii
  • 3) Wybory samorządowe 2018
  • 4) Tomasz Mackiewicz
  • 5) About You
  • 6) Kora Jackowska
  • 7) Korona królów
  • 8) Kler
  • 9) Nanga Parbat
  • 10) Meghan Markle
Więcej o: