Delicje Szampańskie obecne są na półkach od ponad 30 lat. Produkował je kiedyś Wedel, ale od 2007 r., po licznych perturbacjach, ich producentem jest światowy koncern Kraft Foods. W ubiegłym roku Kraft zrezygnował z licencji na umieszczanie na opakowaniach logo E.Wedel. W odpowiedzi w kwietniu E.Wedel zaczął sprzedawać ciastka "Jedyne od Wedla", które podobnie smakują, a dodatkowo - mają niemal identyczne opakowanie jak Delicje od Kraft Foods.
Oba koncerny spierały się o to, kto ma prawo do takiej a nie innej kolorystyki opakowań, a sprawa trafiła do sądu. W "Pulsie Biznesu" czytamy, że sąd postanowił, że Lotte Wedel ma wycofać Jedyne z rynku - zarówno ze sklepowych półek, jak i z magazynów. Tymczasem sprawa o nieuczciwą konkurencję w dalszym ciągu jest w toku.
Zdaniem zarządu Kraft Foods opakowanie wedlowskich ciastek jest zbyt podobne do opakowań delicji i wprowadza konsumentów w błąd.
Lotte Wedel nie uważa się za przegranego w tym sporze. W rozmowie z "PB" Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, przekonuje, że zakaz sprzedaży Jedynych to tylko postępowanie zabezpieczające, które nie przesądza kwestii naruszenia prawa. - Wierzymy, że sąd po wysłuchaniu naszych argumentów w tej sprawie podzieli nasze przekonanie - dodaje.
Popularnie znane w Polsce jako delicje ciastka to tzw. jaffa cakes (biszkopt i galaretka pokryte czekoladą) narodziły się w Anglii w 1927 roku..
O konkurencji obu koncernów pisaliśmy w serwisie pieniadze.gazeta.pl w lipcu . Tak decyzję o wprowadzeniu na rynek marki Jedyne komentowała wówczas Marta Pokutycka-Mądrala, była kierownik komunikacji w Lotte Wedel. - Decyzja o ponownym wejściu w segment ciastek zapadła w 2010 roku, kiedy Wedel został przejęty przez obecnego właściciela. Lotte zapowiedziało, że będzie rozszerzać portfolio produktów w tym segmencie. Jaffa cakes uznaliśmy za interesujące, ponieważ stanowią 16 proc. całego rynku ciastek - mówiła rzeczniczka
Pytana o prawie identyczne opakowania Jedynych i Delicji odpowiedziała: - Granat to od 160 lat nasz główny kod kolorystyczny, trudno sobie wyobrazić nasze produkty bez granatu. A pomarańczowy czy malinowy to tzw. dyskryptory smaku informujące, z jakiego rodzaju produktem konsument ma do czynienia - tłumaczy Pokutycka-Madrala. Dodaje, że "większość tabliczek czekolady wygląda podobnie". - W naszym przypadku wyróżnikiem jest logo E.Wedel - dodaje rzeczniczka.
Czytaj więcej: Delicje: Jedyne, czyli które?