Koniec wojny o delicje? Wedel musi wycofać wszystkie opakowania ciastek

Spółka Lotte Wedel wycofuje z obrotu wszystkie opakowania swojej marki Jedyne od Wedla. Sąd stwierdził, że opakowania biszkoptów z galaretką za bardzo przypominają Delicje Szampańskie - pisze ?Puls Biznesu?

Delicje Szampańskie obecne są na półkach od ponad 30 lat. Produkował je kiedyś Wedel, ale od 2007 r., po licznych perturbacjach, ich producentem jest światowy koncern Kraft Foods. W ubiegłym roku Kraft zrezygnował z licencji na umieszczanie na opakowaniach logo E.Wedel. W odpowiedzi w kwietniu E.Wedel zaczął sprzedawać ciastka "Jedyne od Wedla", które podobnie smakują, a dodatkowo - mają niemal identyczne opakowanie jak Delicje od Kraft Foods.

Oba koncerny spierały się o to, kto ma prawo do takiej a nie innej kolorystyki opakowań, a sprawa trafiła do sądu. W "Pulsie Biznesu" czytamy, że sąd postanowił, że Lotte Wedel ma wycofać Jedyne z rynku - zarówno ze sklepowych półek, jak i z magazynów. Tymczasem sprawa o nieuczciwą konkurencję w dalszym ciągu jest w toku.

Zdaniem zarządu Kraft Foods opakowanie wedlowskich ciastek jest zbyt podobne do opakowań delicji i wprowadza konsumentów w błąd.

Lotte Wedel nie uważa się za przegranego w tym sporze. W rozmowie z "PB" Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, przekonuje, że zakaz sprzedaży Jedynych to tylko postępowanie zabezpieczające, które nie przesądza kwestii naruszenia prawa. - Wierzymy, że sąd po wysłuchaniu naszych argumentów w tej sprawie podzieli nasze przekonanie - dodaje.

Popularnie znane w Polsce jako delicje ciastka to tzw. jaffa cakes (biszkopt i galaretka pokryte czekoladą) narodziły się w Anglii w 1927 roku..

O konkurencji obu koncernów pisaliśmy w serwisie pieniadze.gazeta.pl w lipcu . Tak decyzję o wprowadzeniu na rynek marki Jedyne komentowała wówczas Marta Pokutycka-Mądrala, była kierownik komunikacji w Lotte Wedel. - Decyzja o ponownym wejściu w segment ciastek zapadła w 2010 roku, kiedy Wedel został przejęty przez obecnego właściciela. Lotte zapowiedziało, że będzie rozszerzać portfolio produktów w tym segmencie. Jaffa cakes uznaliśmy za interesujące, ponieważ stanowią 16 proc. całego rynku ciastek - mówiła rzeczniczka

Pytana o prawie identyczne opakowania Jedynych i Delicji odpowiedziała: - Granat to od 160 lat nasz główny kod kolorystyczny, trudno sobie wyobrazić nasze produkty bez granatu. A pomarańczowy czy malinowy to tzw. dyskryptory smaku informujące, z jakiego rodzaju produktem konsument ma do czynienia - tłumaczy Pokutycka-Madrala. Dodaje, że "większość tabliczek czekolady wygląda podobnie". - W naszym przypadku wyróżnikiem jest logo E.Wedel - dodaje rzeczniczka.

Czytaj więcej: Delicje: Jedyne, czyli które?

Więcej o: