Co roku w sklepach koncernu Media Saturn prowadzone są akcje "wietrzenia magazynów". Od 27 grudnia markety wprowadzają duże obniżki na cały asortyment. - Koniec grudnia i początek stycznia jest dla właścicieli wielu sklepów tzw. martwym okresem, w którym sprzedaż jest bardzo niska. My co roku prowadziliśmy wielkie wyprzedaże w postaci wietrzenia naszych magazynów - mówi Wioletta Batóg, rzeczniczka prasowa Media Saturn Polska. Przedstawicielka koncernu nie chciała zdradzić, czy akcja promocyjna będzie prowadzona także w tym roku, ale widząc duże zainteresowanie wśród klientów, można się spodziewać, że także od 27 grudnia tego roku w sklepach będą duże obniżki cen.
Inne sieci nie kryją, że w okresie poświątecznym będą wielkie obniżki i przyznają, że poświąteczne wyprzedaże to już domena niemalże każdej branży. - Co roku Euro uruchamia "Ofertę Specjalną", czyli promocję ze spektakularnymi cenami na szeroki asortyment produktów. Tak też będzie i w tym roku - mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu w sieci RTV Euro AGD. Także w Avansie klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej wyprzedażowej oferty cenowej.
Jak mówią nam przedstawiciele branży, okres przedświąteczny to czas, w którym rodziny często decydują się na zmianę swojego sprzętu RTV - przede wszystkim telewizorów czy całego kina domowego. - Obserwujemy to zarówno przed Bożym Narodzeniem, jak i świętami wielkanocnymi - mówi Batóg. Co kupujemy przed świętami? - Panowie kupują dużo sprzętu AGD, pewnie jako prezenty dla kobiet. Mamy też dużo promocji na towary we wszystkich kategoriach, dlatego dobrze sprzedają się zarówno telewizory, jak i konsole czy gry - dodaje Batóg.
Przedstawiciele sklepów wśród najczęściej kupowanych produktów wymieniają m.in.: nawigacje, maszynki do golenia, drobne AGD, konsole czy smartfony. - W okresie przedświątecznym sprzedajemy bez wątpienia najwięcej tych produktów, które klienci najchętniej wybierają na prezenty dla swoich bliskich. Bardzo popularnymi prezentami są również laptopy, aparaty fotograficzne i telewizory - mówi Artur Herod, dyrektor marketingu sieci Avans.
Koncern Media Saturn uruchomił w listopadzie sklepy internetowe dla swoich marketów. Jak udało nam się dowiedzieć, od tego czasu stale monitorowane są ceny i dostosowane do konkurencji. Dla przykładu przed miesiącem sprawdziliśmy ceny telewizora Samsung, konsoli Xbox 360 i gry Fifa 13 w sklepie Saturn w Warszawie. Ponownie wybraliśmy się do sklepu w tygodniu przed świętami i okazało się, że wszystkie wybrane przez nas produkty są tańsze niż jeszcze w listopadzie.
- Okres przedświąteczny to czas, w którym na większą skalę sprzedajemy asortyment z każdej grupy produktowej. Klienci lubią w tym okresie korzystać z ofert specjalnych i kupować sprzęt różnego rodzaju - na równi z produktami, które bez problemu zmieszczą się pod choinką, sprzedajemy także lodówki, pralki, kuchenki - zaznacza Herod.