O problemie poinformował nas jeden z czytelników. "W Raiffeisen Polbank nie można od 18 grudnia korzystać z kart kredytowych. Nie sposób otrzymać konkretną informację ani w banku, ani na infolinii" - napisał.
Zapytaliśmy o to biuro prasowe banku, które potwierdziło, że był problem z kartami kredytowymi. Ale nie jest prawdą, że nie działały one zupełnie. - Rzeczywiście pewna grupa klientów - do tej pory otrzymaliśmy trochę ponad sto zgłoszeń - korzystających z kart kredytowych Master Card mogła mieć problemy z dokonywaniem niektórych operacji kartami ze względu na wadliwy chip - wyjaśnia Sławomir Czajkowski z biura prasowego Raiffeisen Polbank.
Zaznacza jednak, że karty działały w tych bankomatach i terminalach, które obsługują także pasek magnetyczny. Nie było też problemów przy transakcjach internetowych. Mimo wszystko karty trzeba wymienić. - Do klientów zostały wysłane w trybie pilnym nowe karty. Ich wymiana jest dla klientów bezpłatna - dodaje Czajkowski.
W ostatnich miesiącach klienci wszystkich banków muszą przymusowo ćwiczyć swoją cierpliwość. W listopadzie problemy z wypłatami z bankomatów mieli klienci PKO BP i Euronetu . W grudniu z kolei kłopoty mieli posiadacze kont w Pekao . W ciągu tygodnia do awarii doszło dwukrotnie w systemie internetowym tego banku.