Lidl zaprezentował dziś na konferencji swoją nową kampanię promocyjną, która zastąpi doskonale ocenianą, trwającą trzy ostatnie lata akcję z udziałem Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Drugi z kucharzy pozostanie twarzą Lidla, ale teraz dołączy do niego dziennikarka Dorota Wellman. Razem wystąpią w spotach stylizowanych na talk-show "Dorota, Karol i Goście".
Jak zapowiedzieli przedstawiciele sieci, do programu zapraszane będą gwiazdy, eksperci z zakresu kulinariów, ale również amatorzy. Spotkania odbywać się będą w knajpce, gdzie gospodarze wraz z gośćmi będą gotowali i rozmawiali o gotowaniu.
Co jest nietypowego w nowym pomyśle Lidla? Talk-show "Dorota, Karol i Goście" będzie emitowany w wykupionym paśmie w TVP 1 o stałych godzinach: w każdą sobotę o 17.15 oraz niedzielę ok. godziny 19.50. Każdy z odcinków ma trwać 3,5 minuty. Przedstawiciele sieci nie chcą zdradzić ani ilu odcinków emisję zaplanowali, ani jaki jest koszt kampanii.
Dorota Wellman zapowiedziała na konferencji, że swoje wynagrodzenie za udział w kampanii przeznaczy na cele charytatywne. 100 tys. zł ma przekazać Fundacji TVN "Nie jesteś sam", a 200 tys. zł innym fundacjom, m.in. wspomagającym hospicja.
Już w połowie sierpnia w miastach zaczęły pojawiać się billboardy z Dorotą Wellman, która najnowszą kampanię Lidla rozpoczęła w białym kuchennym fartuchu. Hasłem, które zapowiadało nową akcję promocyjną, było pytanie: "Czy Dorota będzie szefem kuchni?".
Dorota Wellman zastąpi Pascala i Brodnickiego w nowych spotach Lidla Gazeta.pl
Oprócz billboardów w sieci pojawił się również fanpage WellmanGotuje , na którym można m.in. obejrzeć pierwsze starcia prezenterki z obowiązkami szefa kuchni. Poniższy film ma już ponad 2 mln 350 tys. wyświetleń.
W tym samym czasie pojawiły się utrzymane w podobnej konwencji billboardy i spoty reklamowe z Karolem Okrasą i pytaniem: "Czy Karol zostanie dziennikarzem?".
Wellman wskoczyła na miejsce Pascala Brodnickiego, który razem z Okrasą był związany z Lidlem od lipca 2012 roku. Sukces kampanii z kucharzami zaskoczył samą sieć. Kampania była planowana na rok, ale później przedłużono ją na czas nieokreślony.
Została wyróżniona najbardziej prestiżową nagrodą - Złotym Effie 2013 - za najbardziej efektywną komunikację marketingową. W jej ramach rozdano klientom 1,2 mln książek z przepisami Brodnickiego i Okrasy. Kucharze wystąpili w ponad 120 spotach telewizyjnych. Czy Wellman z Okrasą powtórzą sukces sieci? Czas pokaże.
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas