Końcówka roku jest bardzo ważna dla firm odzieżowych, dla których gorączka świątecznych zakupów to prawdziwe żniwa. Okazuje się jednak, że nie dla wszystkich.
Zaskoczeniem okazały się wyniki CCC. Przychody ze sprzedaży detalicznej za grudzień wyniosły 212,4 mln zł i były niższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 4,5 proc. - podała spółka. Inwestorzy zareagowali natychmiast, akcje polskiej firmy tanieją o ponad 5 proc.
Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w gdańskiej spółce LPP zarządzającej takimi markami jak: Reserved, Cropp, House czy Mohito. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2015 r. wyniosły ok. 653 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie o ok. 19 proc. - podała dzisiaj firma, informując jednocześnie, że marża brutto ze sprzedaży wyniosła ok. 51 proc. i była o 5 pkt proc. mniejsza niż rok wcześniej.
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas