Carrefour nie boi się nowego podatku. Otworzy 100 sklepów franczyzowych i rozwinie sprzedaż przez internet

Marcin Kaczmarczyk
We wtorek Carrefour, największy sprzedawca detaliczny w Europie, pochwalił się swoimi osiągnięciami w Polsce w ubiegłym roku i zapowiedział niemałe inwestycje. Poradzi sobie z nowym podatkiem – jeżeli ten w ogóle wejdzie w życie.

- Zamierzamy otworzyć 2 hipermarkety oraz około 100 sklepów franczyzowych. Ważny element nadal stanowić będzie rozwój nowych kanałów sprzedaży, przede wszystkim sklepu internetowego oraz digitalizacja wykorzystywana w komunikacji z klientami – powiedział Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Te działania z jednej strony pozwolą zwiększyć sprzedaż spółki na polskim rynku, a z drugiej być może ułatwią uniknąć części nowego podatku od handlu planowanego od kilku miesięcy przez Ministerstwo Finansów. Być może, ponieważ rząd nie ujawnił ostatecznej wersji projektu nowej ustawy o podatku od handlu – rozmawia o szczegółach ponoć z Brukselą – ale z napływających niepełnych informacji wynika, że sklepy franczyzowe będą z podatku wyłączone. Podobnie jak sprzedaż internetowa.

Tak więc rozwój sieci małych sklepów prowadzonych przez polskich franczyzobiorców i równocześnie sklepu internetowego napędzanego „digitalizacją wykorzystywaną w komunikacji z klientami”, a więc zapewne jakimiś nowymi formami reklamy cyfrowej zachęcającymi do kupna masła i mleka przez internet, to pomysły idealne w świetle planowanych zamierzeń rządu.

Ani słowa o podatku

Znamienne jest to, że Carrefour Polska w najnowszym komunikacie nie zająknął się nawet słowem o nadchodzącym możliwym podatku – może nadchodzące regulacje nie są więc czymś, co znacząco utrudni działalność spółki w Polsce.

Działalność dodajmy, która w ubiegłym roku pięknie się rozwijała. Carrefour zainwestował ostatnio nad Wisłą 267 mln zł. Za te pieniądze otworzył w Polsce jeden nowy hipermarket, dwa supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. Równolegle, sieć przeprowadziła modernizacje 15 istniejących hipermarketów, 50 supermarketów oraz dziewięciu centrów handlowych. Przejęła również 38 sklepów sieci Galerie Alkoholi oraz uruchomiła sklep internetowy eCarrefour.pl.

Tym samym Francuzi mają już w Polsce ponad 600 sklepów w różnych formatach, są to: hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe: mini-market i convenience. Łączna sprzedaż Carrefour Polska wyniosła w ubiegłym roku 8,89 mld złotych i była wyższa niż rok wcześniej. Niestety o ile dokładnie, tego już spółka nie ujawniła.

Tekst pochodzi z blogu "Subiektywnie o giełdzie i gospodarce".