Ikea opublikowała na swojej stronie internetowej informację przestrzegającą przed oszustami.
W związku z docierającymi do Ikea sygnałami dotyczącymi prób wyłudzenia danych osobowych, bardzo prosimy o ostrożność osoby, które otrzymały w ostatnim czasie wiadomość e-mail informującą o rzekomej wygranej w loterii w postaci bonu na zakupy w Ikea.
- czytamy w komunikacie.
Jak wyjaśnia Ikea, informacje o organizowanych przez sieć konkursach zawsze znajdują się na stronach internetowych marki i projektów, na blogu lub w oficjalnych kanałach społecznościowych - głównie Facebooku oraz Instagramie. Łatwo więc zweryfikować autentyczność wiadomości, które dostajemy na swoje skrzynki pocztowe.
Szwedzka sieć dodaje, że nigdy nie prosi o przesłanie jakichkolwiek wiadomości SMS w celu umożliwienia odebrania nagród wygranych w konkursach.
- Przekazanie danych osobowych drogą mailową na prośbę naszych partnerów ma na celu umożliwienie przekazania nagrody i nigdy nie wiąże się z kosztem po stronie nagrodzonego - podaje Ikea w komunikacie.
W przypadku wątpliwości szwedzka sieć prosi o kontakt z najbliższym działem obsługi klienta.
Ikea Ikea
Ikea to kolejna znana sieć handlowa, której klienci w ostatnich tygodniach stali się obiektem ataków oszustów. W połowie lutego przed naciągaczami przestrzegała Biedronka. Osoby podszywające się pod organizatorów akcji promocyjnych chciały wyłudzić dane osobowe, by następnie wykorzystać je w celach przestępczych.
- Przekazujemy, że dotarły do nas informacje o wysyłanych wiadomościach e-mail z informacją o rzekomym wygraniu bonu z okazji otwarcia 2700. sklepu sieci Biedronka - informowała portugalska sieć dyskontów.
Naciągacze rozsyłali wiadomości e-mail, w których obiecywali klientom wygrane. W zamian prosili o przesyłanie numerów telefonów, kart kredytowych i innych wrażliwych danych osobowych.
Biedronka przypominała wówczas, że o wszystkich konkursach i akcjach promocyjnych można przeczytać na stronie internetowej sieci i w ulotkach na terenie sklepów.