Oszuści podszywają się pod sieć Ikea. Uwaga na fałszywe maile

Ikea przestrzega przed oszustami, którzy wyłudzają dane osobowe. Kilka tygodni wcześniej to samo spotkało klientów Biedronki.

Ikea opublikowała na swojej stronie internetowej informację przestrzegającą przed oszustami.

W związku z docierającymi do Ikea sygnałami dotyczącymi prób wyłudzenia danych osobowych, bardzo prosimy o ostrożność osoby, które otrzymały w ostatnim czasie wiadomość e-mail informującą o rzekomej wygranej w loterii w postaci bonu na zakupy w Ikea.

- czytamy w komunikacie.

Informacje o konkursach w internecie

Jak wyjaśnia Ikea, informacje o organizowanych przez sieć konkursach zawsze znajdują się na stronach internetowych marki i projektów, na blogu lub w oficjalnych kanałach społecznościowych - głównie Facebooku oraz Instagramie. Łatwo więc zweryfikować autentyczność wiadomości, które dostajemy na swoje skrzynki pocztowe.

Szwedzka sieć dodaje, że nigdy nie prosi o przesłanie jakichkolwiek wiadomości SMS w celu umożliwienia odebrania nagród wygranych w konkursach.

- Przekazanie danych osobowych drogą mailową na prośbę naszych partnerów ma na celu umożliwienie przekazania nagrody i nigdy nie wiąże się z kosztem po stronie nagrodzonego - podaje Ikea w komunikacie.

W przypadku wątpliwości szwedzka sieć prosi o kontakt z najbliższym działem obsługi klienta.

IkeaIkea Ikea

W lutym oszuści podszywali się pod Biedronkę

Ikea to kolejna znana sieć handlowa, której klienci w ostatnich tygodniach stali się obiektem ataków oszustów. W połowie lutego przed naciągaczami przestrzegała Biedronka. Osoby podszywające się pod organizatorów akcji promocyjnych chciały wyłudzić dane osobowe, by następnie wykorzystać je w celach przestępczych.

- Przekazujemy, że dotarły do nas informacje o wysyłanych wiadomościach e-mail z informacją o rzekomym wygraniu bonu z okazji otwarcia 2700. sklepu sieci Biedronka - informowała portugalska sieć dyskontów.

Naciągacze rozsyłali wiadomości e-mail, w których obiecywali klientom wygrane. W zamian prosili o przesyłanie numerów telefonów, kart kredytowych i innych wrażliwych danych osobowych.

Biedronka przypominała wówczas, że o wszystkich konkursach i akcjach promocyjnych można przeczytać na stronie internetowej sieci i w ulotkach na terenie sklepów.