Zaskakująca umowa Polaków z podupadłym gigantem. Czy to może być strzał w "10"?

Będą polskie produkty z logo Angry Birds. ZPC Otmuchów ma licencję i będzie produkować żelki, produkty śniadaniowe, batony i mleczka wykorzystując tę popularną markę. Ta współpraca może zaskakiwać i zastanawiać.

ZPC Otmuchów dostał licencję na dwa lata, sprzedaż produktów ma odbywać się we wszystkich sieciach handlowych.

- Firma Rovio, autor bestsellerowych gier z serii Angry Birds, to kolejny ważny partner Grupy Otmuchów. Bardzo cieszymy się z pozyskania tak silnego partnera i chcemy jak najlepiej wykorzystać tę współpracę - powiedział prezes spółki Mariusz Popek.

Prezes się cieszy, ale ta współpraca może zaskakiwać i zastanawiać. Otmuchów chwali się, że pozyskał super partnera, ale skoro Rovio (dla światowej marki Angry Birds) podpisuje umowę z lokalnym polskim producentem słodyczy, to musi być im naprawdę ciężko. Przecież Otmuchów to nie Mondelez, Mars czy Nestle.

Czy naprawdę deal jest jednak dziwny?

Nie do końca.

Finowie z Rovio rzeczywiście przechodzą trudny okres. W 2014 roku przychody twórcy Angry Birds spadły o 9 proc., co poskutkowało tym, że jesienią ubiegłego roku pracę u producenta gry straciło ponad 200 osób. W tzw. międzyczasie ustąpiło także dwóch prezesów - Mikael Hed i Pekka Rantala - a studia producenckie bywały zamknięte.

Od początku 2016 r. z Finlandii płyną jednak coraz lepsze wieści. W lutym dowiedzieliśmy, że Angry Birds, gra polegająca na strzelaniu egzotycznymi ptakami za pomocą gigantycznej procy, została przez użytkowników smartfonów ściągnięta już 4 miliardy razy. To absolutny rekord w segmencie mobilnych gier wideo, żadna inna gra na telefony komórkowe nie cieszy się taką popularnością.

Wiceprezes firmy do gier Wilhelm Taht wprost wypowiedział się ostatnio, że uważa, że ​​najgorsze minęło. - Wracamy do bardziej przedsiębiorczego podejścia do prowadzenia naszej działalności - dodał.

Podupadły, ale gigant

Co dla Otmuchowa jednak najważniejsze, po restrukturyzacji nadal głównym filarem Rovio ma być właśnie Angry Birds. Finowie powtarzają, że wierzą, że ten projekt będzie trwał "setki lat". Seria Angry Birds ma obecnie siedem lat. 65 mln pobrań Angry Birds 2 sugeruje, że świat wciąż się ptakami nie znudził.

Sprzedaż żelków, batonów i mleczek polskiego producenta z logo Angry Birds napędzać też będzie premiera wysokobudżetowej animacji opartej na grze. Wspólny projekt Sony Pictures i Rovio to - zdaniem wielu - najbardziej oczekiwany film animowany tego roku.

Reżyserią zajęli się Clay Kaytis oraz Fergal Reilly, a scenariusz napisał Jon Vitti. Fabuła rozgrywa się na wyspie w całości zamieszkałej przed ptaki nieloty. Głównymi bohaterami The Angry Birds Movie są Czerwony (ptak z temperamentem), Chuck (jest szybki) oraz Bomb. Do premiery filmu dojdzie 20 maja tego roku. Produkcja będzie dostępna również w wersji 3D.

Wspólna promocja filmu i słodyczy

Na półki polskich sklepów produkty Otmuchowa spod znaku "Angry Birds" trafią na miesiąc przed premierą filmu - w kwietniu. Ich wprowadzeniu towarzyszyć będą działania promocyjne, w tym m.in. konkurs dla klientów.

Debiut produktów Otmuchowa z Angry Birds zbiegnie się ze startem promocji filmu o ptakach w centrach handlowych.

Pierwszym miejscem w Polsce, które odwiedzą wściekłe i nieposkromione ptaki w ramach Angry Birds Film Tour będzie centrum 3 Stawy w Katowicach (w sobotę 2 kwietnia).